إعلان الهاتف

رواية مراسيل الفصل الخامس والأخير بقلم رودي

الصفحة الرئيسية

رواية مراسيل الفصل الخامس والأخير بقلم رودي عبر مدونة كلام كتب

رواية مراسيل كاملة بقلم رودي

رواية مراسيل الفصل الخامس والأخير

ساره حكت ل يوسف و قالته أنها مش مصدقة ازاى يعنى شرط السفر انه ميكونش متجوز!؟
يوسف:طب تعالى نكلمه..
ساره:فكره.. كلمه..
*يوسف كلم بدر فيديو و بدر فتح...
يوسف(بخضه يتبعها عصبيه):ا ااااى ده!!!اى ال انت عملته ف البت ده!!
=...... 
يوسف(بعصبيه):رد...
بدر(بتنهيدا):أتعرض عليا الجواز من بت الدكتور...
______________
FlasSh baCck...
الدكتور:اى رأيك ف مرام بنتى ي بدر
بدر:ربنا يخليهالك ي دكتور...بس لى السؤال
الدكتور:مرام بنتى جت الكلية مره واحده...(بتنهيدا)و أول مره تركز مع راجل
بدر(علامه الاستغراب ع وشه):مش فاهم ممكن توضح...
الدكتور(بضحكه سمجه):اى مش عاوز نبقى نسايب ولا اى!؟
بدر:نسايب؟!!!!!!!!!انا متجوز و بحب مراتى...
الدكتور:مش قصدك ع الدكتوره اسيل!!!ده أمرها سهل وافق انت بس...
بدر:ولو موافقتش...
الدكتور(ببرود):عادى الدكتوره اسيل مش هتعدى السنادى...ولو المعيد بدر مش هيلاقى شغل...
بدر:انا الف مستشفى تتمنانى و اسيل الف كليه صيدلة تتمناها....ده كانت الأولى ع الثانويه العامه و واخده امتياز...
الدكتور:بالنسبه للمستشفيات...هتلاقى السيفى بتاعك واخد فصل مفيش اى مستشفى هتردى تاخد دكتور واخد فصل...أما بالنسبه لل الف كليه...بتلفون صغير مش هتتقبل...فكر ف كلامى...و تبقى بلغنى ب قرارك انا مش مستعجل...
__________________
BaaCckk
بدر(بدموع):بس ي سيدى ده كل ال حصل...و بعدين عرفت أنها عندها مرض ف القلب و اى زعل غلط عليها...عشان كده بباها مستعد يعمل اى حاجه عشان زعلها.... 
=........
بدر:مش عاوز اسيل تعرف عشان متتعبش خليها فاكره انى رايح شغل...
يوسف:طب انت سافرت لى!!!
بدر(اتنهد):كان لازم مرام تسافر عشان تغير جو...و عشان تستعد للعملية ال جايه....
يوسف:والله مش عارف اقولك اى ي صاحبى انا كنت داخل اهزقك بس طلعت بتحمى اسيل...و بتعمل خير...ربنا يقويك ي صاحبى...
بدر(ببتسامه حزن):متقولش حاجه...نبه على ساره متجبش سيره ل اسيل...
يوسف(بنص ابتسامه):انا مش عارف افرح ان طيارتى كمان أسبوع ولا ازعل عشان هنزل مش هلاقيك...
بدر(بفرح):هتنزلوا...ده احسن خبر سمعته..من فتره..خليكوا جمب اسيل..متسبوهاش...انا سايب فلوس مع البواب و ف الشقة و ف البنك...قول لها...عشان هتلاقيها ناسيه....(الدموع اتجمعت ف عيونه)عارف ي يوسف...رغم انى كنت مسافر و هطلقها...جهزتلى الشنط و اشترتلى جواكت عشان ماخدش برد...
"لو تعلم مدى محاولاتى لكتمان بكائى ستتعجب من مدى قوتى" 
يوسف(بيمسح دموعه):متقلقش عليها..خلى بالك ع نفسك انت بس..و تبقى طمني على عمليه مرام...(و قفلوا)....
*ساره كانت سامعه كلامهم و أول م قفلوا اترمت ف حضن يوسف و هى بتعيط....يوسف قعدت يهديها...و نبه عليها أنها متجبش سيره ل اسيل ع ال حصل....
_______________
عند اسيل...
*الأيام كانت زى بعضها...بالنسبه ل اسيل كانت مسكا صورهم و قعدا تكلمها و تفتكر مواقف كل صوره و ازاى خدو الصوره ده و الفيديوهات العبيطه ال كانو بيعملوها سوااا...تفتكر أما كانو بيتخانقوا و بتروح تحضنه عشان تشتكيله منه....أما كانو بينزلوا ف الشتا و يمشوا تحت المطر...و فضلت تعيط....لولا الأكل ال البواب كان بيطلعهولها كل يوم مكانتش افتكرت الأكل.....عدى أسبوع و كان معاد رجوع ساره و يوسف....و اسيل كانت متحمسة اوى أنها تحضن ساره لحد م تنام ف حضنها زى زمان.....
_اسيل لابست و طلبت اوبر...و وصلها لحد المطار...أول م شافت ساره جرت على حضنها و فضلوا الاتنين يعيطوا من كتر م كانو واحشين بعض... 
_قرروا انهم هيقعدوا مع مامت يوسف لحد م يوسف يشترى شقه ليهم..و خدو اسيل معاهم عشان متقعدش لوحدها و شقتها بتاعت مامتها موجوده....و اسيل مصدقت تغير جو...
______________
بالليل...
*ساره و يوسف خدو اسيل و طلعوا السطح يرجعوا أيام زمان...و اسيل فرحت ب اللمه و بذات أن أميرة أخت يوسف و خطبها كانو معاهم ف اللمه....
*اليوم كان لطيف خالص و ساره قررت تنام مع اسيل و يوسف مع مامته عشان يرجعوا أيام زمان و يوسف يشتاق ل ساره هههه و يحاولوا ينسوا اسيل ال حصل....
_ساره نقلت ورقها الجامعة تانى...و كان فاضل ع الامتحانات شهر و ساره و اسيل ضايعين ف المنهج...و طبعا يوسف و ساره قرروا يلهوا اسيل بالمذاكره عشان ميبقاش عندها وقت للعياط...و كانو بيطمنوا بدر ع اسيل منغير م تاخد بالها و بذات أن مرام قدامها شهر ونص ع العمليه... 
*و يوسف فضل الشهر ده شغال البيبى سيتر ليهم و فضل هو ال يطبخ و يذاكر ليهم هما الاتنين و أخته ال دخلت صيدلة برضه هههه...
_________
بعد اسبوع..اسيل حست انها دايخه و لسه هتقوم من السرير وقعت...مفاقتش غير ع صوت الدكتور...
الدكتور:مبروووك المدام حامل...
الكل ف دهشه:حاااامل!!!!
الدكتور:ده ف نص التانى...
*اسيل مكانتش عارفه تفرح أن هيبقى عندها بيبى من بدر ولا تزعل ع أن البيبى هيتولد و أمه و أبوه مطلقين....
_الكل قعد يبارك ليها...
يوسف:انا هتصل ب بدر أقوله...
اسيل(بترجى):لو سمحت ي يوسف..
متقولهوش على الأقل دلوقتى...
*يوسف احترم قرارها و مقالهوش عشان يركز ف عمليه مرام و ميبقاش متشتت...
**عدى شهر و اسيل بطلع كل همها ف المذاكرة....و كان فاضل آخر امتحان ليها هى و ساره...و خلصوه و هما طالعين...
الدكتور(والد مرام):اسيل....دكتورة اسيل..ثوانى بعد اذنك....
_ساره كانت عارفه أن هو هيقولها ع حوار جواز بدر و اسيل مفهاش حيل و كانت هتقع و ممكن البيبى ال ف بطنها يموت...ف كان لازم تتصرف...
*ساره عملت نفسها دايخه و قعدت تنادى ع اسيل عشان تلحقها و متروحش للدكتور و فعلا اسيل استأذنت منه و جرت ع ساره و روحتها...
_ف البيت...
اسيل(بغمزه):تكونى حامل..
ساره:ههههه لءه ي اختى مكنتش فطرت...
______________
عدى أسبوع و كان يوم النتيجه و اسيل طلعت ب امتياز و ساره و اميره طلعوا ب جيد جدا...و أحمد خطيب اميره قرر أن فرحهم يبقى الاسبوع الجى عشان بقالة كتير مستنى يوسف يرجع مصر عشان يتجوزوا...
*بعد كام يوم يوسف كان بيتصل ع بدر عشان يفرحه ب حمل مراته و نجاحها و فرح أخته...
يوسف:الووو وحشنى ي شق...
بدر(بحزن):مرام ماتت....
يوسف:ايه!!أمته...
بدر(بدموع):من كام ساعه...وهى ف العمليه....العملية طلعت كبيره و مستحملتهاش و ماتت...
*يوسف قرر انه ميقولهوش على حمل اسيل و اكتفى ب أنه يعزيه....
____________
بعد أسبوع ال هو فرح اميره...
*بدر قرر انه يعمل ل اسيل مفاجأة و ينزل مصر منغير م حد يعرف....و نزل اول م وصل راح الشقة ملاقاش اسيل و لاقى كل حاجة زى م سبها...عرف أنها ف بيت مامتها...راح ع بيت مامتها...لاقى فى زينه بس محدش ف البيت ولا حد ف بيت يوسف...قلق و سأل البواب عرف انه فرح اميره و راح القاعة....
_اول م وصل شاف يوسف قعدوا يحضنوا بعض و سأل عن مكان اسيل و راحلها...
بدر:تسمحيلى بالرقصه ده..
*اسيل بتلف لاقت بدر نست كل ال عمله فيها و دخلت ف حضنه....و بعدين طلعت..احمم نسيت أننا مطلقين...
بدر (بفرح):رجعت انتى بتاعتى انا و بس...
اسيل(كانت بتمثل الثبات):بس انا مش موافقه...
بدر(بدموع ):و خدها ف حضنه...و همس ف ودنها انا بعشقك...
*اسيل طلعت من حضنه و قالته..بس انا بحب حد تانى...
بدر(بستغراب):مين!!!
اسيل(حطط ايدها ع بطنها):بحب بدر الصغير...
بدر(بفرح):بجد...و حط ودانه ع بطنها و راح شايلها ف وسط القاعة و لفهاااا....و الكل قعد يسقف ليهم💜🌸
تمت..
رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent