رواية مراسيل الفصل الرابع بقلم رودي

الصفحة الرئيسية

رواية مراسيل الفصل الرابع بقلم رودي عبر مدونة كلام كتب

رواية مراسيل كاملة بقلم رودي

رواية مراسيل الفصل الرابع 

بعد زن كتير من اسيل ساره راحت تجرب الفستان.. و لسه هتطلع.. عشان تسالهم عن رأيهم.. ملاقتش حد ف الكوافير..
ساره(بقلق و صوتها بقى يعلى): اسيل..
=...
ساره:بدر..
=....
*كانت واقفة بتبص يمين و شمال لاقت صوت مسدج من فون مش بتعها و مش لاقيه فونها....
بتبص ع المسدج 
"شكلك قمر.
شغاله تبص يمين و شمال..بنص ابتسامة..
"انا شايفك و حساس بيكى...بس انتى مش هتشوفينى...فى عربيه مستنياكى بره متتاخريش...
*قعدت تتصل بالرقم بس غير متاح...طلعت تبص بره لاقت العربيه بس كانت متزينه ورد باللون ال سارة بتحبه...كانت متردده تركب ولا لءه..بس قررت تتشجع و تركب...كان سواق طول بعرض لابس بدله ب كاب اسود..مداري وشه...
ف العربية...
ساره:انتم مين؟!...
=......
ساره:احنا رايحين فين!؟
=.......
ساره(بزعيق):فين اسيل..
=......
*ساره قررت تسكت لما ملاقتش رد ع اسألتها...
*السواق نزل و فتح الباب ل ساره....اتفضلى وصلنا...
*ساره مكانتش عطياله اهتمام و حتى مركزتش ف ملامحه ال كانت بانت أما نزل رغم أنه لابس الكاب...و نزلت...
_دخلت ف مكان اول مره تشوفه...اسود خالص بس كانت عارفه أنه مقلب من مقالب اسيل....دخلت و فضلت ماشية غبطت ف حاجه راحت منوره نور خفيف و لاقت بوكس فتحته لاقت مكتوب عليه..من بره...
" لسه ضحكتك بريئه حتي وانتِ بتحققي المأساه."
*فتحت البوكس ببتسامه تخطف القلب. .. لاقت صورها وهى صغيره...صور كانت ضايعه منها مع مامتها....و ف آخر البوكس فى سلسله فضة كان ساره نفسها فيها من زمان...
_مشت 6خطوات خبطت ف بوكس تانى ف نور بنور ازيد من نور ال فات بس برضه مش شايفة ال وراا...ف مسكت البوكس لاقت مسدج تانية...كانت متحمسة تقرأ ال مكتوب فيها...
"ضمتك كانت حياه🌸💜
*فتحت البوكس لاقيت فيه صورى وانا ف حضن يوسف، صور وهو بيمسح دموعها من ع خدها..و لاقت ف آخر ال بوكس روج باللون ال بتحية و معاه مراية...
*كنت متحمسة اشوف البوكس ال بعده...
_مشيت 4خطوات لاقت المره ده ظرف بس كان مميز...و عليه استيك نوتس مكتوب عليه...
"ظل يوم نجاحك مميز لى عن أى حد🌸💜
*فتحت الظرف لاقيت صور ليا اول مره اشوفها كانت صور ف كل مراحل دراستى ابتدائي إعدادي و ثانوى...ببص ف الظرف لاقيت شهادات من المدرسه و إمضاء من كل المدرسين...(فجأه لاقيت ابتسامتى بقت ف مليا وشى و دموع نزلا منى غصب عنى بس دموع فرحا)...
_مشيت كام خطوه لاقيت بوكس...بس المره ده منغير مسدجات...جيت بفتحه لاقيت المكان كله نور و لاقيت اسيل و بدر و يوسف لابس بدله و عليها دبوس مكتوب فيه ساره...
يوسف:تتجوزينى ي ساره...
*ساره مكانتش عارفه تضربهم ع الخضه و تعاتب يوسف ع انه خطب ، ولا تحضن يوسف على المفاجأة ده...قررت تسكت...
يوسف:مش هتشوفى آخر بوكس؟
*ساره افتكرت أنها مفتحتهوش...مسكت البوكس و فتحته لاقت الكاب الأسود ال السواق كان لابسه...
*ساره فهمت أن هو ال كان سايق و ابتسمت ابتسامة حب...
_بصت تانى ع البوكس لاقت فونها مفتوح ع مسدج الصراحه بتاع يوسف...قعدت تقرأها و تدمع...و بعدين لاقت يوسف مطلع من جيبه خاتم..
يوسف:تتجوزينى ي ساره...
=......
يوسف(بدموع):ردى ي ساره...
*ساره جت اترمت ف حضنه و فضلت ماسكه ف حضنه....
اتاها وهى مكسورة ف ضمها بشده حتى سكنت"💜🌸
و الكل عمال يسقف لحد م ساره اتكسفت و طلعت من حضنه لاقت اسيل جيا و حضنتها جامد....

عملوا خطوبة اسيل و بدر و ساره و يوسف...و قرروا يبقى الفرح بعدها ب أسبوع هما الاتنين ف نفس اليوم...

*يوسف قرر انه ياخد الدكتوراه من بره...و ساره قررت تكمل دراستها بره مع يوسف...و سافروا...و اسيل و بدر عاشوا مع بعض ف مصر...و كانت حياتهم حب...لحد م مامت اسيل ماتت...بدر بدأ يتغير وحده وحده...

بعد سنه...
بدر(بدموع و هو مش قادر يبص ف عيون اسيل):تعالى ف حضنى! 
اسيل(بدموع):خلاص!
بدر:اوعدك مش هتبقى لحد غيرى..! و هعمل المستحيل عشان نرجع مع بعض تانى...
*اسيل قربت منه بعيون كلها عتاب و حب....و دخلت جوه ضلوعه كأنها بتحتمى بيه منه...
بدر:دموعك غاليه عليا اوى..
السواق:العربيه ال هتوصلك المطار جت ي فندم...
بدر(بيحاول يمثل الجمود):ورقتك هتوصلك بكره...(و مشى)
*اسيل قعدت تعيط...و تكلم نفسها....
"لى كده ي بدر انا كنت راضية لى تعمل فيا كده...نامت من كتر العياط و صحت ع جرس الباب...
فتحت...
البواب:أستاذ بدر باعت ل حضرتك الأكل ده...
اسيل(بفرح):هو فين بدر فين...
البواب:هو سافر بس كان موصى عليه قبل م يمشى...
*اسيل خدت منه الأكل بلاامباالاه و حطيته ع السفرة و قفلت الباب....
_بعدين مسكت الفون تكلم ساره فيديو كول عشان تشتكيلها و تقولها قد اى هى محتاجه حضنها...
ساره(بفرح):اسيييييل وحشاااانى..
*اسيل مقدرتش تمسك نفسها من العياط و انهارت...
ساره(بقلق):مالك....اسيل...مالك..
اسيل:بدر طلقنى.....طلقنى عشان عشان يسافر...
ساره:يسافر؟!؟؟
اسيل:شرط السفر انه ميكونش متجوز...
ساره:اكيد ف حاجه غلط....بدر بيحبك.....
اسيل:انتى جايه أمته....انا محتاجاكى جمبى...
ساره:كنت عملالك مفاجأة...هننزل الاسبوع الجى...
اسيل(بفرح):اخيراااا وحشاااانى.....
*قفلوا و ساره قعدة تفكر لى بدر يطلق اسيل رغم الحب ال بنهم...قطع شرودها يوسف...
يوسف:ساااره....
ساره:هاااا...بتنادى ي يوسف...
يوسف:مالك!!
سارة:بدر طلق اسيل...
يوسف:اى!!!!!ازاى و ليه!؟
*ساره حكت ل يوسف و قالته أنها مش مصدقة ازاى يعنى شرط السفر انه ميكونش متجوز!؟
يوسف:طب تعالى نكلمه...
ساره:فكره...كلمه...
*يوسف كلم بدر فيديو و بدر فتح...
يوسف(بخضه):ا ااااى ده!!!
يتبع..💜
"كنت أظن أن الحزن نهايه قصتي لم أكن أعلم أنها بدايتها و أن نهايه قصتي هى انت"
يتبع الفصل الخامس والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent