رواية عشق الفهد كاملة بقلم الكاتبة المصرية كنز عبر مدونة كلام كتب
مقدمة الرواية
اعرفكو على البطل هو الفهد او زي مبيقولولو الشيطان الاسود عندو 32 سنة شخصية قاسية اوي وباردة زعيم مافيا عندو املاك بمختلف انحاء العالم ايقونة جمال قلبو ميت غامض جدا وكلمتو لازم تتنفد عندو شعر اسود كثيف اوي دوعينيه سودة شفيفو برونزية عضلاتو بارزة وقوية بالاضافة الي طولو عمرو مجرب الحب بس بيكره البنات اوييييي وعمرو مقرب من بنت بس البنات بيترمو تحت رجليه ده بطل روايتينيجي لبطلة الرواية ملاك اسم على مسما فهي ملاك بنت طيبة جدا وحلوة لدرجة الفتنة عندها 20 سنةعينيها رمادي خدودها وردية شفيفها كرزية شعرها اصفر وطويل قصيرة بس جسمها مثالي طفولية بريئة هبلة مجنونة لسانها طويل اوي بترد الكلمة بعشرة بتخاف من الصوت العالي وده لاسباب هنعرفها بعدين وبتخاف من ضلمة
حورية سيدة مجتمع راقي محتفضة بجمالها على رغم من سنها بتحب الفلووووس اكثر من اي حاجة عندها 40 سنة عايشة فكندا
محمد عندو 55 سنة راجل طيب اوي بيكون عم ملاك بعد موت اخوه قرر انو يجيب ملاك تعيش عندو بس مراتو الحرباية قررت انها تتخلص من ملاك فابعتتها. للميتم ودبرت حادثة والكل افتكر ان ملاك ميته ومن سعتها وهو حزين علشان مقدرش يحافظ على امانة اخوه
سيف : صديق فهد نفس مواصفات الفهد بس قلبو طيب شوية وسعات بيحب يهزر بس ساعة الشغل والقتل والتعذيب بيقلب على وحش ملقب بصقر وهو دراع الفهد اليمين عندو 31 سنة
مايا : بنت غنية ومغرورة بتشتغل في شركات الفهد اهم حاجة عندها ان الفهد يتجوزها عندها 29 سنة بنت خبيثة وهي بتكون بنت حورية
اسماء : صديقة ملاك عندها 21 سنة بتحب ملاك جدا واتربو مع بعض فالميتم عينيها خضرا شعرها قصير طويلة شوية وجسمها حلو ومحجبة بتدرس ادارة اعمال زي ملاك
حورية سيدة مجتمع راقي محتفضة بجمالها على رغم من سنها بتحب الفلووووس اكثر من اي حاجة عندها 40 سنة عايشة فكندا
محمد عندو 55 سنة راجل طيب اوي بيكون عم ملاك بعد موت اخوه قرر انو يجيب ملاك تعيش عندو بس مراتو الحرباية قررت انها تتخلص من ملاك فابعتتها. للميتم ودبرت حادثة والكل افتكر ان ملاك ميته ومن سعتها وهو حزين علشان مقدرش يحافظ على امانة اخوه
سيف : صديق فهد نفس مواصفات الفهد بس قلبو طيب شوية وسعات بيحب يهزر بس ساعة الشغل والقتل والتعذيب بيقلب على وحش ملقب بصقر وهو دراع الفهد اليمين عندو 31 سنة
مايا : بنت غنية ومغرورة بتشتغل في شركات الفهد اهم حاجة عندها ان الفهد يتجوزها عندها 29 سنة بنت خبيثة وهي بتكون بنت حورية
اسماء : صديقة ملاك عندها 21 سنة بتحب ملاك جدا واتربو مع بعض فالميتم عينيها خضرا شعرها قصير طويلة شوية وجسمها حلو ومحجبة بتدرس ادارة اعمال زي ملاك
رواية عشق الفهد الفصل الأول
فاوضة تحت الارض كان قاعد الشيطان ( الفهد) وقدامو راجل مش باينة ملامحو من كثر التعذيب
الفهد : هسالك للمرة الاخيرة البضاعة الي سرقتها فين
الراجل بتوتر : مش عارف انا مليش دعوة
الفهد : امممم يبقا ضيافتي معجبتكش وامر احد الرجالة انو يجبلو حوض كده مليانة اسيد والراجل بيصرخ ومرعوب
الراجل : خلااااااص هقول
الفهد بابتسامة ساخرة : ها يا بطل مين بقا الي خلاك تسرق البضاعة بتاعتي
الراجل : قاسم باشا هو الي هددني خطف مراتي وبنتي وهددني بقتلهم لو مدتوش بضاعة بتاعتك
الفهد بنظرة سوداوية : اعملو الي قلت عليه طلع الفهد وصرخات الراجل بتعلا وبتعلا وده بسبب الاسيد
في مكان تاني صحيت ملاك على صوت اسماء وهي بتزعق
اسماء : انتي يزفتة قوووومي هنتاخر
ملاك: منتاخر سيبيني ياسماء انام
اسماء : مطبعا وانتي هتصحي ازاي وانتي نايمة على ساعة اربعة الغجر بسبب الكرتون الي بتتفرجيه يهبلة
ملاك قامت بفزع وغضب : بصي ياسماء قولي علي هبلة قولي علي مجنونة بس متجيليش سيرة حبيبي على لسانك الا غامبول ده العشق يبت ده الي فحتة الشمال
اسماء : غامبول بهبلة امشي يبت قبل مقتلك
ملاك : يقاتلة المشاعر حاضر قايمة وراحت الحمام وهي بتبرطم
اسماء : بطلي برطمة يبت
دخلت ملاك تاخد دش وراحت اسماء تحضر الفطار طلعت ملاك من الحمام ولبست هدومها وطلعت من اوضتها وهي بتصرخ
ملاك : اسماااااااااء الفطار انا جعانة
اسماء : اسكتي خرمت طبلة ودني ققعدي اطفحي
ملاك : ههههههه حاضر
خلصت فطار هي واسماء وطلعو على الجامعة
في مكان تاني وبتحديد فقصر اشبه بقصر الملوك كان الفهد بيعمل رياضة ودخلت عليه الخادمو وهي بترجف
الخادمة : الفطار جاهز يفهد بيه واتصلت السكرتيرة وقالت ان في اجتماع عساعة 10:00 طلع الفهد من غير ميتكلم راح اوضتو واخد دش وكمان لبس هدومو وطلع من غير ميفطر وراح لشركة وفطريق حصل الي خلا الفهد يتصنم وهو واقف شافها شاف الي خلتو مينمش الليل
كانت ملاك معدية وفي واحد بيغلس عليها ومرة وحدة وقفت وضربتو قلم خلت دماغو تلف وبعدين ضربتو ضرب خلت معالم وشو تختفي وده كلو قدام عينين الفهد
الفهد : قطتي الشرسة واخيرا لقيتك
الفهد : هسالك للمرة الاخيرة البضاعة الي سرقتها فين
الراجل بتوتر : مش عارف انا مليش دعوة
الفهد : امممم يبقا ضيافتي معجبتكش وامر احد الرجالة انو يجبلو حوض كده مليانة اسيد والراجل بيصرخ ومرعوب
الراجل : خلااااااص هقول
الفهد بابتسامة ساخرة : ها يا بطل مين بقا الي خلاك تسرق البضاعة بتاعتي
الراجل : قاسم باشا هو الي هددني خطف مراتي وبنتي وهددني بقتلهم لو مدتوش بضاعة بتاعتك
الفهد بنظرة سوداوية : اعملو الي قلت عليه طلع الفهد وصرخات الراجل بتعلا وبتعلا وده بسبب الاسيد
في مكان تاني صحيت ملاك على صوت اسماء وهي بتزعق
اسماء : انتي يزفتة قوووومي هنتاخر
ملاك: منتاخر سيبيني ياسماء انام
اسماء : مطبعا وانتي هتصحي ازاي وانتي نايمة على ساعة اربعة الغجر بسبب الكرتون الي بتتفرجيه يهبلة
ملاك قامت بفزع وغضب : بصي ياسماء قولي علي هبلة قولي علي مجنونة بس متجيليش سيرة حبيبي على لسانك الا غامبول ده العشق يبت ده الي فحتة الشمال
اسماء : غامبول بهبلة امشي يبت قبل مقتلك
ملاك : يقاتلة المشاعر حاضر قايمة وراحت الحمام وهي بتبرطم
اسماء : بطلي برطمة يبت
دخلت ملاك تاخد دش وراحت اسماء تحضر الفطار طلعت ملاك من الحمام ولبست هدومها وطلعت من اوضتها وهي بتصرخ
ملاك : اسماااااااااء الفطار انا جعانة
اسماء : اسكتي خرمت طبلة ودني ققعدي اطفحي
ملاك : ههههههه حاضر
خلصت فطار هي واسماء وطلعو على الجامعة
في مكان تاني وبتحديد فقصر اشبه بقصر الملوك كان الفهد بيعمل رياضة ودخلت عليه الخادمو وهي بترجف
الخادمة : الفطار جاهز يفهد بيه واتصلت السكرتيرة وقالت ان في اجتماع عساعة 10:00 طلع الفهد من غير ميتكلم راح اوضتو واخد دش وكمان لبس هدومو وطلع من غير ميفطر وراح لشركة وفطريق حصل الي خلا الفهد يتصنم وهو واقف شافها شاف الي خلتو مينمش الليل
كانت ملاك معدية وفي واحد بيغلس عليها ومرة وحدة وقفت وضربتو قلم خلت دماغو تلف وبعدين ضربتو ضرب خلت معالم وشو تختفي وده كلو قدام عينين الفهد
الفهد : قطتي الشرسة واخيرا لقيتك
الفصل الثاني
بعد مضربت ملاك الولد وعدمتو العافية ( عنيفة اوي البت دي 😂)
راحت للجامعة وهي مش ملاحضة نضرات الفهد الغامضة ليها وبعد مراحت امر احد الحراس
الفهد: جبلي كل المعلومات عنها وكمان قول لحد منكو انو يتابعها من بعيد لبعيد
اوما الحارس بخوف وبعد كده ركب الفهد عربيتو وراح لشركة وعلى وشو ابتسامة شيطانية
عند ملاك فجامعة دخلت وهي متعصبة بسبب الغبي الي ضايقها وقبل متروح المحاضرة راحت الكافتيرا علشان تفش غليلها فالاكل ( البت دي بتشبهني اوي 😂) بعد ماكلت كل اكل الكافتيريا راحت محاضرتها وهي خايفة من اسماء علشان اكيد هتضربها اول مدخلت المحاضرت قعدت قدام اسماء وهي عاملة عينيها زي القطط
اسماء:عارفة يكلب البحر لو قلبتي على قطة فذات تفسها وربنا لمعلقاكي النهردة بقا كده يزفتة تقوليلي مش هتاخر خمس دقايق ولحقاكي تقومي متاخرة كل ده نص ساعة يملاك كنت فين يهبلة ها
ملاك بقليل من الخوف وهي قاعدة بتحور على اسماء علشان متضربهاش : بصي انا كنت جاية بس في ست كبيرة فالعمر ومريضة كانت محتاجة مساعدة وانا ساعدتها هو ده الي حصل
اسماء بنضرة شك : متاكده ان ده الي حصل ملاك انتي مش بتكدبي علي
ملاك بتوتر : طبعا لا هو انا اساسا من امتا بكدب عليكي
اسماء : تمام يقلبي المهم انك بخير انا كنت قلقانة عليكي بس ومن خوفي وقلقي اتعصبت عليكي
ملاك فنفسها : اي ده هي صدقتني بسهولة دي والله انا موهوبة فتمثيل 😂
بعد ممحاضرة خلصت كانت اسماء وملاك طالعين بس المعيد نده عليهم علشان يروحولو و واول مراحو قالهم انو هم بيطلعو الاوائل ديما وعلشان كده هيروحو يدربو فشركة الفهد اسماء فرحت بس ملاك معجبهاش انها هتشتغل هي اساسا مش بتحب تعمل حاجة غير الاكل ونوم ( فهد هينفخ ملاك ههه) بعد معيد مخلص راحت ملاك واسماء على بيتهم بعد ماشترو لوازم البيت
اما عند الفهد فكان قاعد بيشتغل لحد مدخل عليه الحارس الي جابلو المعلومات اخدها منو الفهد وصرف مكافئة كبيرة للحارس بعد مطلع الحارس اخد فهد الملف وابتدا يقرا فيه وعلى وشو ابتسامة شيطانية وقال : دخلتي عالم الشيطان برجليكي يملاكي وابتدا يضحك بغموض
راحت للجامعة وهي مش ملاحضة نضرات الفهد الغامضة ليها وبعد مراحت امر احد الحراس
الفهد: جبلي كل المعلومات عنها وكمان قول لحد منكو انو يتابعها من بعيد لبعيد
اوما الحارس بخوف وبعد كده ركب الفهد عربيتو وراح لشركة وعلى وشو ابتسامة شيطانية
عند ملاك فجامعة دخلت وهي متعصبة بسبب الغبي الي ضايقها وقبل متروح المحاضرة راحت الكافتيرا علشان تفش غليلها فالاكل ( البت دي بتشبهني اوي 😂) بعد ماكلت كل اكل الكافتيريا راحت محاضرتها وهي خايفة من اسماء علشان اكيد هتضربها اول مدخلت المحاضرت قعدت قدام اسماء وهي عاملة عينيها زي القطط
اسماء:عارفة يكلب البحر لو قلبتي على قطة فذات تفسها وربنا لمعلقاكي النهردة بقا كده يزفتة تقوليلي مش هتاخر خمس دقايق ولحقاكي تقومي متاخرة كل ده نص ساعة يملاك كنت فين يهبلة ها
ملاك بقليل من الخوف وهي قاعدة بتحور على اسماء علشان متضربهاش : بصي انا كنت جاية بس في ست كبيرة فالعمر ومريضة كانت محتاجة مساعدة وانا ساعدتها هو ده الي حصل
اسماء بنضرة شك : متاكده ان ده الي حصل ملاك انتي مش بتكدبي علي
ملاك بتوتر : طبعا لا هو انا اساسا من امتا بكدب عليكي
اسماء : تمام يقلبي المهم انك بخير انا كنت قلقانة عليكي بس ومن خوفي وقلقي اتعصبت عليكي
ملاك فنفسها : اي ده هي صدقتني بسهولة دي والله انا موهوبة فتمثيل 😂
بعد ممحاضرة خلصت كانت اسماء وملاك طالعين بس المعيد نده عليهم علشان يروحولو و واول مراحو قالهم انو هم بيطلعو الاوائل ديما وعلشان كده هيروحو يدربو فشركة الفهد اسماء فرحت بس ملاك معجبهاش انها هتشتغل هي اساسا مش بتحب تعمل حاجة غير الاكل ونوم ( فهد هينفخ ملاك ههه) بعد معيد مخلص راحت ملاك واسماء على بيتهم بعد ماشترو لوازم البيت
اما عند الفهد فكان قاعد بيشتغل لحد مدخل عليه الحارس الي جابلو المعلومات اخدها منو الفهد وصرف مكافئة كبيرة للحارس بعد مطلع الحارس اخد فهد الملف وابتدا يقرا فيه وعلى وشو ابتسامة شيطانية وقال : دخلتي عالم الشيطان برجليكي يملاكي وابتدا يضحك بغموض
الفصل الثالث
كان الفهد قاعد وبيقرا فالملف الي جابو الحارس الي فيه معلومات عن ملاك فدا اتفتح الباب ودخل
سيف; سيادة الشيطان الاسود حبيبي وعم عيالي وحشتني
الفهد وهو لسه مركز على الملف ومرفع عينو وقال; جيت امتا
سيف; من شوية واول موصلت قلت اجيلك اصلك وحشتني اوي يبيبي (قالها بمياعة هههههه )
رفع الفهد نضرو على سيف وقالو اطلع برة ولا اطلعك انا بطريقتي
سيف بفزع لالالالا طريقتك انت لا انا هخرج وحدي ربنا على الضالم والمفتري
الفهد بتقول حاجة يسيف
سيف وه بيجري على بر لالا مبقلش ( اخص على رجالة )
طلع سيف ورجع فهد يقرا فالملف وهو مركز فيه اوي ولما خلص قام وطلع على القصر بتاعو وكل الحرس والخدم منزلين دماغهم من الخوف راح على اوضتو اخد دش وغير هدومو وطلع راح لاحد الاوض فاخر القصو وفتحها بالمفتاح دخل وراح على سرير وقعد يتكلم مع شخص الي نايم ودموعو نازلة على خدو ; اصحي بقا انتي طولتي اوي اصحي انا محتاجك وبعد مدة طويل شوية قام الفهد ومسح دموعو وعاد لقسوتو وبرودو كالعادة نزل لتحت اتعشا وراح اخد العربية يسهر هو وسيف
اما عند ملاك فهي بتغسل المواعين وبتبرطم دخلت عليها اسماء وهي بتقول; كفاية برطمة وادعكي كويس علشان المر الجاي تعرفي تحوري براحتك
ملاك ; ياسماء خلاص اخر مرة مش هعدها تاني وبعدين انا غسلت الموعين دي 20 مرة كفاية كده بالله عليكي
اسماء : اغسلي وانتي ساكتة طلعت اسماء من المطبخ وسابت كنز تبرطم مع نفسها وراحت تتفرج المسلسل بتاعها اول مملاك خلصت طلعت على اوضتها شغلت التلفزيون على غامبول وقعدت تتفرج حتى نامت
اما عند فهد وسيف فانتهت سهرتهم الي كانت فاحد النوادي رجعو على القصر وراح كل منهم على اوضتو ونامو
جا الصبح وملاك صحيت زي كل يوم على صوت صريخ اسماء دخلت الحمام اخدت دش ولبست سالوبيت زهري وتيشيرت ابيض وعملت شعرها قطتين وطلعت اول مشفتها اسماء زعقت وقالت
اسماء ; هو احنا رايحين الملاهي يبت انتي اطلعي روحي غيري هدومك هنتاخر
ملاك ببرود : والله ده استايلي ولو معجبش سيادة المدير فار المجاري ممكن يرفدني من دلوقتي احسن
اسماء ; اوووف من دماغك الناشفة خلاص امشي
وطلعت ملاك واسماء وركبو تاكسي وراحو على الشركة
بينما فقصر الفهد قام عمل رياضة اخد دش ولبس هدومو وبعدين طلع وراح على شركتو وساب سيف نايم
قدام باب الشركة كانت ملاك واسما واقفين وكل وحدة متنححة فجمال الشركة حتى قالت اسماء
اسماء : بت انا رايحة اجيب ازازة مية متتحركيش من مكانك والا والله لعلقك ماشي
ملاك : حاضر
اول ماسماء راحت دخلت كنز بسرعة على الشركة وبقت لتتسحب علشان الموضفين وبتوع الامن ميشوفوهاش واساسا هي قصير فمش هيلاحضوها دخلت الشركة وهي مبهورة من جمال الشركة وشافت باب كبير دخلت وانبهرت بتصميمو ولما شافت المكتب راحت عليه بسرعة وقعدت على الكرسي الدوار وبقت بتلف وهي بتضحك بكل صوتها ومتجاهل العيون الي مركزة مع كل حركة بتعميلها وقفت كنز عن اللف واخدت نضارات الغهد ولبستها وبقت تتكلم زيو واخدت الميكروفون الي بيستعملو الفهد علشان يتواصل مع الوضفين وقالت
ملاك ; تست تست 123 احم احم موضفينا الاعزاء بيبلغكو فهد باشا انكو هتاخدو اجازة لباقي اليوه علشان مش فاضي وعندو حفلة طهور وبيقولوكو استمتعو بوقتكو واول مخلصت ابتدت تضحك وتقول
ملاك ; واخيرا خلصت من فار المجاري ومن المقابلة الزفت
وهي لسه هتتكلم سمعت حد من وراها بيقول :م باين كده
نهاية الفصل..
سيف; سيادة الشيطان الاسود حبيبي وعم عيالي وحشتني
الفهد وهو لسه مركز على الملف ومرفع عينو وقال; جيت امتا
سيف; من شوية واول موصلت قلت اجيلك اصلك وحشتني اوي يبيبي (قالها بمياعة هههههه )
رفع الفهد نضرو على سيف وقالو اطلع برة ولا اطلعك انا بطريقتي
سيف بفزع لالالالا طريقتك انت لا انا هخرج وحدي ربنا على الضالم والمفتري
الفهد بتقول حاجة يسيف
سيف وه بيجري على بر لالا مبقلش ( اخص على رجالة )
طلع سيف ورجع فهد يقرا فالملف وهو مركز فيه اوي ولما خلص قام وطلع على القصر بتاعو وكل الحرس والخدم منزلين دماغهم من الخوف راح على اوضتو اخد دش وغير هدومو وطلع راح لاحد الاوض فاخر القصو وفتحها بالمفتاح دخل وراح على سرير وقعد يتكلم مع شخص الي نايم ودموعو نازلة على خدو ; اصحي بقا انتي طولتي اوي اصحي انا محتاجك وبعد مدة طويل شوية قام الفهد ومسح دموعو وعاد لقسوتو وبرودو كالعادة نزل لتحت اتعشا وراح اخد العربية يسهر هو وسيف
اما عند ملاك فهي بتغسل المواعين وبتبرطم دخلت عليها اسماء وهي بتقول; كفاية برطمة وادعكي كويس علشان المر الجاي تعرفي تحوري براحتك
ملاك ; ياسماء خلاص اخر مرة مش هعدها تاني وبعدين انا غسلت الموعين دي 20 مرة كفاية كده بالله عليكي
اسماء : اغسلي وانتي ساكتة طلعت اسماء من المطبخ وسابت كنز تبرطم مع نفسها وراحت تتفرج المسلسل بتاعها اول مملاك خلصت طلعت على اوضتها شغلت التلفزيون على غامبول وقعدت تتفرج حتى نامت
اما عند فهد وسيف فانتهت سهرتهم الي كانت فاحد النوادي رجعو على القصر وراح كل منهم على اوضتو ونامو
جا الصبح وملاك صحيت زي كل يوم على صوت صريخ اسماء دخلت الحمام اخدت دش ولبست سالوبيت زهري وتيشيرت ابيض وعملت شعرها قطتين وطلعت اول مشفتها اسماء زعقت وقالت
اسماء ; هو احنا رايحين الملاهي يبت انتي اطلعي روحي غيري هدومك هنتاخر
ملاك ببرود : والله ده استايلي ولو معجبش سيادة المدير فار المجاري ممكن يرفدني من دلوقتي احسن
اسماء ; اوووف من دماغك الناشفة خلاص امشي
وطلعت ملاك واسماء وركبو تاكسي وراحو على الشركة
بينما فقصر الفهد قام عمل رياضة اخد دش ولبس هدومو وبعدين طلع وراح على شركتو وساب سيف نايم
قدام باب الشركة كانت ملاك واسما واقفين وكل وحدة متنححة فجمال الشركة حتى قالت اسماء
اسماء : بت انا رايحة اجيب ازازة مية متتحركيش من مكانك والا والله لعلقك ماشي
ملاك : حاضر
اول ماسماء راحت دخلت كنز بسرعة على الشركة وبقت لتتسحب علشان الموضفين وبتوع الامن ميشوفوهاش واساسا هي قصير فمش هيلاحضوها دخلت الشركة وهي مبهورة من جمال الشركة وشافت باب كبير دخلت وانبهرت بتصميمو ولما شافت المكتب راحت عليه بسرعة وقعدت على الكرسي الدوار وبقت بتلف وهي بتضحك بكل صوتها ومتجاهل العيون الي مركزة مع كل حركة بتعميلها وقفت كنز عن اللف واخدت نضارات الغهد ولبستها وبقت تتكلم زيو واخدت الميكروفون الي بيستعملو الفهد علشان يتواصل مع الوضفين وقالت
ملاك ; تست تست 123 احم احم موضفينا الاعزاء بيبلغكو فهد باشا انكو هتاخدو اجازة لباقي اليوه علشان مش فاضي وعندو حفلة طهور وبيقولوكو استمتعو بوقتكو واول مخلصت ابتدت تضحك وتقول
ملاك ; واخيرا خلصت من فار المجاري ومن المقابلة الزفت
وهي لسه هتتكلم سمعت حد من وراها بيقول :م باين كده
نهاية الفصل..
الفصل الرابع
اتفاجات ملاك من الصوت الي وراها ومرة وحدة لفت عليه وسرحت في تفاصيل وشو ومن غير متاخد بالها قالت
ملاك ; يخربيت جمال امك
اما فهد فهو اتفاجا من جمالها الي بان اكثر وهي قدامو والي صدمو هو كلامها وحبس ضحكة جواه بالعافية وعمل نفسو انو مش عارفها ولبس قناع البرود على وشو وقال
فهد ; انتي مين وازاي تتجراي وتدخلي مكتبي
وللمرة التاني تصدمو ملاك بكلامها لما قالت
ملاك ; هي دي عينيك ولا لانسيز
فهد وقد فلتت ضحكة صغيرة من بين شافايفو بس اخفاها بسرعة
فهد : قلتي ايه
ملاك وقد رجعت لوعيها ; ها لا ما مقلتش حاجة وبعدين سكتت واتوترت من نضارات الفهد ليها
الفهد ; برضو مجاوبتي انتي مين وبتعملي ايه هنا
ملاك ; انا انا اه انا مش عارفة الي جابني هنا كنت بتمشى فشركة ومرة وحد لقيت المكتب ده فدخلت ومش عملت حاج خالص
فهد ; متاكده
ملاك ; وانت بتسال ليه لتكون رئيس الشركة وانا معرفش
شاف الفهد فملاك ورفع حاجبو كانو بياكدلها انو هو رئيس الشركة
ملاك بعد مشافت نضرة الجدية الي كانت مرسومة على وش فهد ومن غير متفكر قالت
ملاك ; انت التنين المجنح
اتصدم فهد من جراتها معاه والي محدش قدر يتكلم معاه كلمة وحدة عملتو الطفلة دي فعشر دقايق
افهد : قلتي ايه سمعيني كده
ملاك ; مش قلت حاجة ده لساني الي موديني فداهية وبعدين انت هتاخد على كلام وحدة هبلة زيي
فهد; اخر مرة تطولي لسانك الي فرحان بيه والا هتلاقيه مقصوص
ملاك واكل ازاي انا
فهد وهو خلاص جاب اخرو مع ملاك وكان هيمسكها بس هي صدمتو لما طلعت فوق المكتب
ملاك ; وربنا لو قربت لرمي نفسي من فوق المكتب
فهد ; انزلي يهبلة
ملاك; مش هتضربني صح
فهد ; انا مضربش انا ياما ققتل ياما لا
ملاك ; ربنا يطمن قلبك
نزلت ملاك وقعدت على كرسي ومن قصرها مبقتq توصل للمكتب حتى قامت قعدت على مكتب وقالت
ملاك : معلش اصل مكتبك عالي اوي
فهد قصدك انتي الي قصيرة
ملاك بغضب : انا مش قصيرة ياض
فهد وهو مستمتع بعصبيتها وقال ; شكل القطة عايزاني ققطعلها لسانها
ملاك بخوف ; لا لا لا خلاص هسكت
فهد; بما انك اتهبلتي وخليتي الموضفين يسيبو الشركة فانتي هتتعاقبي
اما عند اسماء فكانت بدور على ملاك وهي متعصبت ومن غير متاخد بالها خبطت فسيف
اسماء بعصبية ;مش تفتح ياخ
سيف وبعد مفاق من سحر جمالها; نعم انا برضو الي افتح وقالها بعصبية
اسماء ; انا اسفة بس انا متوترة اوي اختي مش لقياها ودورت عليها فكل حته
سيف وقد اشفق عليها وخصوصا وهو بيشوف دموعها الي حبساهم جوا عنيها
سيف ;خلاص اهدي ممكن تكون دخلت الركة تعال ندور عليها
اسماء; شكرا اوي لحضرتك
سيف; العفو بس اختك اسمها ايه
اسماء ;الهبلة
سيف ;نعم
اسماء ;ققصد اسمها ملاك
سيف ;اوك يلا ندور عليها جوا
دخلت اسماء وسيف وابتدو يدورو فشركة ومستغربين ان محدش موجود وبعدين قال لاسماء
سيف ; يلا نطلع لمكتب فهد
اسماء; مين فهد ده
سيف ;ده بيكون مدير الشركة وركبو اسانسير مع بعض وطلعو لمكتب فهد
اما عند ملاك فهي كانت واقفة على رجل وحد وايديها فوق دماغها ووشها للحائط وبتبرطم بكلام مش مفهوم وفهد قاعد مستمتع ومن جواه بيضحك على طفوليتها لحتى سمعو صوت حد والي ميزتو ملاك وعرفت انها اسماء نزلت رجلها بسرعة وراحت عند فهد وقالت
ملاك ; خبيني بسرعة بسرعة امنا الغولا جت وهاتاكولني
فهد استغرب من كلامها وفجاة لقا ملاك بتستخبا تحت المكتب
دخل سيف واسماء على فهد
سيف; فهد الي حصل وموضفين فين
فهد ببرود; قلتلهم يروحو
سيف باستغراب; وليه عملت كده
فهد وهو بيتجاهل سيف ووجه كلامو لاسماء ;نعم انتي مين
اسماء; انا اسماء يفندم وبدور على اختي
فهد ;اختك
اسماء ;ايوه اختي الهبلة كنت سيباها قدام الشركة ونبهتها انها متتحركش بس هي زي كل مرة بتعمل مصايب
ملاك مقدرتش تسكت خصوصا وهي بتسمع كلام اسماء
ملاك ;انا مش هبلة وبعد ماستوعبت انها كشفت نفسها حاولت تهرب بس اسماء مسكتها من ادنها
اسماء ; عارفة يهبلة انا دورت عليكي كام وانتي مستخبية هنا
ملاك . ياسماء اهدي وانا هفهمك
اسماء ; تفهميني ايه ها يكلبة وربنا لمعلاقي على باب البيت
ملاك استني وانا هفهمك اصل فهد باشا كان عايزني فموضوع خاص اوي وبعت حد ليا وانا مقدرتش ارفض مش كده يفهد باشا
فهد ; لا
اسماء ; وكمان بتكدبي علي يكلبة وجرتها اسماء من ودانها وملاك بتصرخ وبتشتم ففهد وسيف واقف مصدوم
ملاك ; كده يتنين يمجنح يفار المجاري يخنزير يديك من غير جنحين بتبعني هنتقم منك يفهد الحقوني امنا الغولة هتاكلني وقعدت تصرخ لحد مطلعت مشركة
الفهد : ملاكي صغير لسه بريئة زي مهي
سيف ; بس لسانها بقا طويل شوي
فهد ; وده الي عجبني فيها بقت شرسة
نهاية الفصل الرابع ..
ملاك ; يخربيت جمال امك
اما فهد فهو اتفاجا من جمالها الي بان اكثر وهي قدامو والي صدمو هو كلامها وحبس ضحكة جواه بالعافية وعمل نفسو انو مش عارفها ولبس قناع البرود على وشو وقال
فهد ; انتي مين وازاي تتجراي وتدخلي مكتبي
وللمرة التاني تصدمو ملاك بكلامها لما قالت
ملاك ; هي دي عينيك ولا لانسيز
فهد وقد فلتت ضحكة صغيرة من بين شافايفو بس اخفاها بسرعة
فهد : قلتي ايه
ملاك وقد رجعت لوعيها ; ها لا ما مقلتش حاجة وبعدين سكتت واتوترت من نضارات الفهد ليها
الفهد ; برضو مجاوبتي انتي مين وبتعملي ايه هنا
ملاك ; انا انا اه انا مش عارفة الي جابني هنا كنت بتمشى فشركة ومرة وحد لقيت المكتب ده فدخلت ومش عملت حاج خالص
فهد ; متاكده
ملاك ; وانت بتسال ليه لتكون رئيس الشركة وانا معرفش
شاف الفهد فملاك ورفع حاجبو كانو بياكدلها انو هو رئيس الشركة
ملاك بعد مشافت نضرة الجدية الي كانت مرسومة على وش فهد ومن غير متفكر قالت
ملاك ; انت التنين المجنح
اتصدم فهد من جراتها معاه والي محدش قدر يتكلم معاه كلمة وحدة عملتو الطفلة دي فعشر دقايق
افهد : قلتي ايه سمعيني كده
ملاك ; مش قلت حاجة ده لساني الي موديني فداهية وبعدين انت هتاخد على كلام وحدة هبلة زيي
فهد; اخر مرة تطولي لسانك الي فرحان بيه والا هتلاقيه مقصوص
ملاك واكل ازاي انا
فهد وهو خلاص جاب اخرو مع ملاك وكان هيمسكها بس هي صدمتو لما طلعت فوق المكتب
ملاك ; وربنا لو قربت لرمي نفسي من فوق المكتب
فهد ; انزلي يهبلة
ملاك; مش هتضربني صح
فهد ; انا مضربش انا ياما ققتل ياما لا
ملاك ; ربنا يطمن قلبك
نزلت ملاك وقعدت على كرسي ومن قصرها مبقتq توصل للمكتب حتى قامت قعدت على مكتب وقالت
ملاك : معلش اصل مكتبك عالي اوي
فهد قصدك انتي الي قصيرة
ملاك بغضب : انا مش قصيرة ياض
فهد وهو مستمتع بعصبيتها وقال ; شكل القطة عايزاني ققطعلها لسانها
ملاك بخوف ; لا لا لا خلاص هسكت
فهد; بما انك اتهبلتي وخليتي الموضفين يسيبو الشركة فانتي هتتعاقبي
اما عند اسماء فكانت بدور على ملاك وهي متعصبت ومن غير متاخد بالها خبطت فسيف
اسماء بعصبية ;مش تفتح ياخ
سيف وبعد مفاق من سحر جمالها; نعم انا برضو الي افتح وقالها بعصبية
اسماء ; انا اسفة بس انا متوترة اوي اختي مش لقياها ودورت عليها فكل حته
سيف وقد اشفق عليها وخصوصا وهو بيشوف دموعها الي حبساهم جوا عنيها
سيف ;خلاص اهدي ممكن تكون دخلت الركة تعال ندور عليها
اسماء; شكرا اوي لحضرتك
سيف; العفو بس اختك اسمها ايه
اسماء ;الهبلة
سيف ;نعم
اسماء ;ققصد اسمها ملاك
سيف ;اوك يلا ندور عليها جوا
دخلت اسماء وسيف وابتدو يدورو فشركة ومستغربين ان محدش موجود وبعدين قال لاسماء
سيف ; يلا نطلع لمكتب فهد
اسماء; مين فهد ده
سيف ;ده بيكون مدير الشركة وركبو اسانسير مع بعض وطلعو لمكتب فهد
اما عند ملاك فهي كانت واقفة على رجل وحد وايديها فوق دماغها ووشها للحائط وبتبرطم بكلام مش مفهوم وفهد قاعد مستمتع ومن جواه بيضحك على طفوليتها لحتى سمعو صوت حد والي ميزتو ملاك وعرفت انها اسماء نزلت رجلها بسرعة وراحت عند فهد وقالت
ملاك ; خبيني بسرعة بسرعة امنا الغولا جت وهاتاكولني
فهد استغرب من كلامها وفجاة لقا ملاك بتستخبا تحت المكتب
دخل سيف واسماء على فهد
سيف; فهد الي حصل وموضفين فين
فهد ببرود; قلتلهم يروحو
سيف باستغراب; وليه عملت كده
فهد وهو بيتجاهل سيف ووجه كلامو لاسماء ;نعم انتي مين
اسماء; انا اسماء يفندم وبدور على اختي
فهد ;اختك
اسماء ;ايوه اختي الهبلة كنت سيباها قدام الشركة ونبهتها انها متتحركش بس هي زي كل مرة بتعمل مصايب
ملاك مقدرتش تسكت خصوصا وهي بتسمع كلام اسماء
ملاك ;انا مش هبلة وبعد ماستوعبت انها كشفت نفسها حاولت تهرب بس اسماء مسكتها من ادنها
اسماء ; عارفة يهبلة انا دورت عليكي كام وانتي مستخبية هنا
ملاك . ياسماء اهدي وانا هفهمك
اسماء ; تفهميني ايه ها يكلبة وربنا لمعلاقي على باب البيت
ملاك استني وانا هفهمك اصل فهد باشا كان عايزني فموضوع خاص اوي وبعت حد ليا وانا مقدرتش ارفض مش كده يفهد باشا
فهد ; لا
اسماء ; وكمان بتكدبي علي يكلبة وجرتها اسماء من ودانها وملاك بتصرخ وبتشتم ففهد وسيف واقف مصدوم
ملاك ; كده يتنين يمجنح يفار المجاري يخنزير يديك من غير جنحين بتبعني هنتقم منك يفهد الحقوني امنا الغولة هتاكلني وقعدت تصرخ لحد مطلعت مشركة
الفهد : ملاكي صغير لسه بريئة زي مهي
سيف ; بس لسانها بقا طويل شوي
فهد ; وده الي عجبني فيها بقت شرسة
نهاية الفصل الرابع ..
الفصل الخامس
اول مطلعت اسماء وملاك من شركة راحو على البيت وعينكو متشوف الا النور ملاك فوق الدلاب واسماء ماسكة المقشة وبتحاول تضربها
اسماء : انزلي يكلبة انزلي د انا النهاردة هنفخك
ملاك : لا مش هنزل هتضربيني
اسماء ; لا يعمري هاخدك بالحضن واطبطب عليكي بعد الفضايح الي عملتيها النهاردة بقا بتشتمي الراجل يهبلة ومين فهد اكبر زعيم للمافايا يهبلة
ملاك ; بجد هو زعيم مافيا
اسماء ; وليه فرحانة يروح امك ده هيقتلك
ملاك وهي لسه فوق الدلاب : لا مش هيقتلني علشان لو كان عايز يقتلني كان قتلني من زمان
اسماء انتي هبلة يبت انتي مش خايفة ده واحدة غيرك كانت موتت نفسها
ملاك ; واموت نفسي ليه ها اساسا مش هيقدر يقتلني علشان انا بنت كيوت والي بيقتلوهم المافيا هما البنات الوحشة انما انا كيوت
اسماء ; قصدك انثى العنكبوت امشي ياوزعة احمدي ربنا انو معملكيش حاجة ويلا انزلي فرهدت منك
ملاك ; اسماء احلفي انك مش هتضربيني
اسماء ; مش هضربك يهبلة انزلي بس
بعد منزلت ملاك اخدتها اسماء على المطبخ وعاقبتها انها هتطبخ النهاردة وتغسل المواعين وتروق الشقة لوحدها
ملاك : ربنا على الضالم والمفتري حسبي الله ونعم الوكيل انا اساسا مش بعرف اطبخ هعمل ايه دي لو جت وملقتش الاكل جاهز هاتاكولني انا لقيتها هدخل على النت واشوف كام اكلة كده واعملها
بعد مملاك جهزت الاكل ندهت على اسماء
ملاك : اسمااااااااااااااااااء الاكل يلااااااااااااااااااا هههههههه خرمت ودنها
اسماء : بس يمعفنة خرمتي ودني
ملاك ; بردلك شوية من الي بتعمليه فيا علشان تعرفي احساسي
اسماء ; وانتي حساسة اوي مشاء الله وبعدين اي اطباق الغريبة دي
ملاك ; دوقي انتي بس وانتي تعرفي اد ايه انا شاطرة
اسماء :ربنا يستر
بعد ماسماء داقت الاكل حطت الشوكة على جنب مسحت بوقها وبصت على ملاك
اسماء ; ملاك قلتيلي انك شاطرة صح
ملاك بتوتر ; ها ليه في حاجة ولا ايه
اسماء ; لا يقلبي مفيش حاج بس بدل متحطي ملح حطيتي سكر
ملاك ; اصل التنين لونهم ابيض
اسماء بنرفزة ; ومش بتعرفي تفرقي مبينهم يهبلة
ملاك وابتدت تعيط علشان بتخاف من صوت العالي وخصوصا لما حد يزعق فوشها
ملاك ; انا اسف بس معرفت
اسماء قامت بسرعة وحضنت ملاك وقعدت تهديها هي بتلوم نفسها علشان المفروض متزعقلهاش واساسا هي مش بتعرف تطبخ
اسماء ; اسفة يقلبي خلاص حقك علي
ملاك ; انا مش زعلان منك انتي استحملتيني كثير اساسا وانا دايما بعملك مشاكل
اسماء ; اي الكلام الاهبل ده يبت انا اختك يحببتي اعملي الي تعملي هتبقي اختي وعلى قلبي زي العسل
ملاك ; يعني مفيش عقاب
اسماء وهي بتضحك على طفولة ملاك : ههههه لا يقلبي خلاص مفيش عقاب بس خفي هبلك شوية ماي
ملاك ; موعدكيش وبقت بتضحك
طلبت اسماء اكل من برا بدل الاكل الي عملتو ملاك وبعد ماكلو دخلت على اوضتها وجابت صندوق صغير كان تحت السرير وفتحتو ابتدت تعيط بصمت ومسكت صور بين اديها
ملاك ; فرساني الثلاث يا ترى انتو فين لسه متذكرين ملاك ولا نسيتوها وبعدين نامت وصورة فحضنها
عند الفهد بعد مطلع هو وسيف من الشركة راحو المستودع علشان صفقة الاسلحة الي مفروض تتعمل النهاردة وبعد مخلص شغلو راح القصر دخل اوضتو اخد دش وطلع لبس هدومو وراح لنفس الاوضة المقفولة دخل وقعد يتكلم زي كل يوم وبعدين طلع وراح النادي مع سيف
فهد ; اي مكان الزبالة الي انت جايبنا فيه
سيف ; زبالة ليه ده في شوية مزز جامدة يابني
فهد ; يلا يسيف قبل مقتلك هنا
سيف ; خلاص خلاص يبرنس حاضر يلا سيف قال فنفسو انت بتتشطر علي انا بس ملاك لا ماشي يفهد
وطلع الفهد وسيف وراحو القصر
جا الصبح قامت ملاك بكير وده مش زي عوايدها حضرت الفطار وندهت على اسماء الي استغربت
اسماء .: بت انتي الي صحاكي بدري كده وبعدين لابسة ورايحة فين
ملاك : رايحة للزفت فار المجاري
اسماء ; حببتي اهدي ده مش اي حد يملاك ده زعيم المافيا عايزاه يقتلك يبت انتي اتهبلتي
ملاك ; ولو ولو لازم اعلمو الادب بقا انا يعمل معايا كده ويبيعني انا جهزتلك الفطار قومي جهزي نفسك والحقيني وقبل متتكلم اسماء كانت ملاك طلعت قامت اسماء بسرعة جهزت نفسها ولحقت بملاك قبل متعمل مصيبة
وصلت ملاك على شركة ودخلت والكل مستغرب من الطفل الي دخلت ركبت الاانير وراحت مكتب الفهد ومكنتش السكرتيرة موجوة فدخلت ملاك واتصدمت ملي شفتو
نهاية الفصل الخامس..
اسماء : انزلي يكلبة انزلي د انا النهاردة هنفخك
ملاك : لا مش هنزل هتضربيني
اسماء ; لا يعمري هاخدك بالحضن واطبطب عليكي بعد الفضايح الي عملتيها النهاردة بقا بتشتمي الراجل يهبلة ومين فهد اكبر زعيم للمافايا يهبلة
ملاك ; بجد هو زعيم مافيا
اسماء ; وليه فرحانة يروح امك ده هيقتلك
ملاك وهي لسه فوق الدلاب : لا مش هيقتلني علشان لو كان عايز يقتلني كان قتلني من زمان
اسماء انتي هبلة يبت انتي مش خايفة ده واحدة غيرك كانت موتت نفسها
ملاك ; واموت نفسي ليه ها اساسا مش هيقدر يقتلني علشان انا بنت كيوت والي بيقتلوهم المافيا هما البنات الوحشة انما انا كيوت
اسماء ; قصدك انثى العنكبوت امشي ياوزعة احمدي ربنا انو معملكيش حاجة ويلا انزلي فرهدت منك
ملاك ; اسماء احلفي انك مش هتضربيني
اسماء ; مش هضربك يهبلة انزلي بس
بعد منزلت ملاك اخدتها اسماء على المطبخ وعاقبتها انها هتطبخ النهاردة وتغسل المواعين وتروق الشقة لوحدها
ملاك : ربنا على الضالم والمفتري حسبي الله ونعم الوكيل انا اساسا مش بعرف اطبخ هعمل ايه دي لو جت وملقتش الاكل جاهز هاتاكولني انا لقيتها هدخل على النت واشوف كام اكلة كده واعملها
بعد مملاك جهزت الاكل ندهت على اسماء
ملاك : اسمااااااااااااااااااء الاكل يلااااااااااااااااااا هههههههه خرمت ودنها
اسماء : بس يمعفنة خرمتي ودني
ملاك ; بردلك شوية من الي بتعمليه فيا علشان تعرفي احساسي
اسماء ; وانتي حساسة اوي مشاء الله وبعدين اي اطباق الغريبة دي
ملاك ; دوقي انتي بس وانتي تعرفي اد ايه انا شاطرة
اسماء :ربنا يستر
بعد ماسماء داقت الاكل حطت الشوكة على جنب مسحت بوقها وبصت على ملاك
اسماء ; ملاك قلتيلي انك شاطرة صح
ملاك بتوتر ; ها ليه في حاجة ولا ايه
اسماء ; لا يقلبي مفيش حاج بس بدل متحطي ملح حطيتي سكر
ملاك ; اصل التنين لونهم ابيض
اسماء بنرفزة ; ومش بتعرفي تفرقي مبينهم يهبلة
ملاك وابتدت تعيط علشان بتخاف من صوت العالي وخصوصا لما حد يزعق فوشها
ملاك ; انا اسف بس معرفت
اسماء قامت بسرعة وحضنت ملاك وقعدت تهديها هي بتلوم نفسها علشان المفروض متزعقلهاش واساسا هي مش بتعرف تطبخ
اسماء ; اسفة يقلبي خلاص حقك علي
ملاك ; انا مش زعلان منك انتي استحملتيني كثير اساسا وانا دايما بعملك مشاكل
اسماء ; اي الكلام الاهبل ده يبت انا اختك يحببتي اعملي الي تعملي هتبقي اختي وعلى قلبي زي العسل
ملاك ; يعني مفيش عقاب
اسماء وهي بتضحك على طفولة ملاك : ههههه لا يقلبي خلاص مفيش عقاب بس خفي هبلك شوية ماي
ملاك ; موعدكيش وبقت بتضحك
طلبت اسماء اكل من برا بدل الاكل الي عملتو ملاك وبعد ماكلو دخلت على اوضتها وجابت صندوق صغير كان تحت السرير وفتحتو ابتدت تعيط بصمت ومسكت صور بين اديها
ملاك ; فرساني الثلاث يا ترى انتو فين لسه متذكرين ملاك ولا نسيتوها وبعدين نامت وصورة فحضنها
عند الفهد بعد مطلع هو وسيف من الشركة راحو المستودع علشان صفقة الاسلحة الي مفروض تتعمل النهاردة وبعد مخلص شغلو راح القصر دخل اوضتو اخد دش وطلع لبس هدومو وراح لنفس الاوضة المقفولة دخل وقعد يتكلم زي كل يوم وبعدين طلع وراح النادي مع سيف
فهد ; اي مكان الزبالة الي انت جايبنا فيه
سيف ; زبالة ليه ده في شوية مزز جامدة يابني
فهد ; يلا يسيف قبل مقتلك هنا
سيف ; خلاص خلاص يبرنس حاضر يلا سيف قال فنفسو انت بتتشطر علي انا بس ملاك لا ماشي يفهد
وطلع الفهد وسيف وراحو القصر
جا الصبح قامت ملاك بكير وده مش زي عوايدها حضرت الفطار وندهت على اسماء الي استغربت
اسماء .: بت انتي الي صحاكي بدري كده وبعدين لابسة ورايحة فين
ملاك : رايحة للزفت فار المجاري
اسماء ; حببتي اهدي ده مش اي حد يملاك ده زعيم المافيا عايزاه يقتلك يبت انتي اتهبلتي
ملاك ; ولو ولو لازم اعلمو الادب بقا انا يعمل معايا كده ويبيعني انا جهزتلك الفطار قومي جهزي نفسك والحقيني وقبل متتكلم اسماء كانت ملاك طلعت قامت اسماء بسرعة جهزت نفسها ولحقت بملاك قبل متعمل مصيبة
وصلت ملاك على شركة ودخلت والكل مستغرب من الطفل الي دخلت ركبت الاانير وراحت مكتب الفهد ومكنتش السكرتيرة موجوة فدخلت ملاك واتصدمت ملي شفتو
نهاية الفصل الخامس..
الفصل السادس
بعد مفتحت ملاك باب شافت الي صدمها السكريتير موطية على مكتب فهد وبتحاول تغريه وهو قاعد جامد ولا معبرها دخلت ملاك ورزعت الباب وراها مما افزع السكرتيرة
ملاك ; يصباح الملط ياستاد فهد
السكرتيرة ; انتي مين يبت و ازاي تدخلي كده علينا
ملاك ; والله براحتي وبعدين بلاش عصبية لتفرقعي من كثر النفخ الي عملاه فجسمك
السكرتسرة ; انتي قليلة الادب واهلك معرفوش يربوكي
ولسه فهد كان هيتكلم ملاك نطت على سكرتيرة جابتها من شعرها ومسحت بيها بلاط المكتب وبهدليتها على الاخر
عند اسماء لبست هدومها بسرعة وطلعت وصلت الشركة وقبل متدخل سمعت سيف بينده عليها
اسماء : استاذ سيف بسرعة ملاك هتعمل مصيبة
سيف : مصيبة ايه
اسماء : مش وقتو يلا على مكتب فهد
طلعت اسماء وسيف بسرعة واول مدخلو اتصدمو ملي شافوه ملاك ماسكة السكرتير ونازلة فيها ضرب وفهد قاعد بيبص عليهم بكل برود اسماء بعد مشافت المنضر ده كانت هتشد ملاك بس فهد وسيف منعوها لحد مملاك عدمتها العافية وبعدين سبتها
ملاك: ابقي تاني مرة جيبي سيرة اهلي يمنفوخة
قامت السكرتير وهي مش شايفة قدامها من العلقة الي اكلتها من ملاك وطلعت برا المكتب
اما ملاك فقعدت قدام فهد : وقالتو دورك بقا
ضحك فهد على ملاك وده الي صدم الكل الفهد عمرو مضحك اما ملاك فاتنرفزت اكثر وقعدت تشتم شتايم غريبة وفهد مستمتع بنرفزتها ولسه ملاك هتكمل شتيمة شدتها اسماء واتاسفت لهم وطلعت هي وملاك برا الشركة وراحو الجامعة
اما عند فهد امر احد الرجال انو ياخد السكرتيرة على المستودع ويعذبوها وده علشان قل ادبها على ملاك
سيف ; فهد الي حصل وليه ملاك ضربت السكرتيرة
فهد : قلة ادبها على ملاك
سيف; تفتكر ملاك لما تعرفنا هتعمل ايه
فهد مش عارف بس الي اعرفو اني مستحيل اسيبها تاني بعد مالقيتها
عند ملاك كانت بتتم وهي متنرفزة واسماء كاتمة ضحكتها على وشها الي بقا احمر من شدة غضبها راحت ملاك الكافيتيريا كالعادة واكلت كل الاكل علشان تفش غليلها اما اسماء فسحبت شهادتها هي وملاك وامتيازتهم علشان يروحو لشركة بكرة ويبتدو شغل بعد مخلصو راحو المول اشترو شوية هدوم لزوم الشغل وبعد خناقات طويل على اللبس رجعو البيت بعد ماشترو اكل من برا اتعشو نامو بسرعة خصوصا ملاك
اما عند الفهد فلما خلص شغلو راح المستودع وشاف السكرتير وهي بتتعذب من ايد رجالتو وقعد وهو بيستمتع لصوت صراخها وبعد كده طلع مسدسو من خصرو وقتلها بكل برود
طلع الفهد من المستودع وراح للقصر وعمل روتينو زي كل يوم بعدين نام وهو بيستنا فبكرا علشان يشوف ملاك ويشوف رد فعلها لما يقولها على المفاجاة الي محضرهالها
جا الصبح قامت اسماء من نوم و وقومت ملاك بالعافية لبسو هدومهم وراحو على الشركة لما وصلو راحت ملاك مباشرة لمكتب فهد من غير متسال حد هي واسماء واستغربت اكثر ان محدش بيبص عليهم بالعكس الكل دماغهم فالارض وده من تعاليم الفهد علشان الي يبص على ملاكو دماغو هطير
راحت اسماء وملاك عند الفهد وقبل متخبط اسماء دخلت ملاك
ملاك : انا جيت
اسماء ; اسفة يفندم بس اختي هبلة شوية
فهد ; اسماء انتي من النهاردة هتشتغلي مع سيف
سيف ; اه تعال معايا هوريكي مكتبك
بعد مطلعت اسماء قالت ملاك
ملاك ; وانا هشتغل ايه
فهد ...
ملاك ; يصباح الملط ياستاد فهد
السكرتيرة ; انتي مين يبت و ازاي تدخلي كده علينا
ملاك ; والله براحتي وبعدين بلاش عصبية لتفرقعي من كثر النفخ الي عملاه فجسمك
السكرتسرة ; انتي قليلة الادب واهلك معرفوش يربوكي
ولسه فهد كان هيتكلم ملاك نطت على سكرتيرة جابتها من شعرها ومسحت بيها بلاط المكتب وبهدليتها على الاخر
عند اسماء لبست هدومها بسرعة وطلعت وصلت الشركة وقبل متدخل سمعت سيف بينده عليها
اسماء : استاذ سيف بسرعة ملاك هتعمل مصيبة
سيف : مصيبة ايه
اسماء : مش وقتو يلا على مكتب فهد
طلعت اسماء وسيف بسرعة واول مدخلو اتصدمو ملي شافوه ملاك ماسكة السكرتير ونازلة فيها ضرب وفهد قاعد بيبص عليهم بكل برود اسماء بعد مشافت المنضر ده كانت هتشد ملاك بس فهد وسيف منعوها لحد مملاك عدمتها العافية وبعدين سبتها
ملاك: ابقي تاني مرة جيبي سيرة اهلي يمنفوخة
قامت السكرتير وهي مش شايفة قدامها من العلقة الي اكلتها من ملاك وطلعت برا المكتب
اما ملاك فقعدت قدام فهد : وقالتو دورك بقا
ضحك فهد على ملاك وده الي صدم الكل الفهد عمرو مضحك اما ملاك فاتنرفزت اكثر وقعدت تشتم شتايم غريبة وفهد مستمتع بنرفزتها ولسه ملاك هتكمل شتيمة شدتها اسماء واتاسفت لهم وطلعت هي وملاك برا الشركة وراحو الجامعة
اما عند فهد امر احد الرجال انو ياخد السكرتيرة على المستودع ويعذبوها وده علشان قل ادبها على ملاك
سيف ; فهد الي حصل وليه ملاك ضربت السكرتيرة
فهد : قلة ادبها على ملاك
سيف; تفتكر ملاك لما تعرفنا هتعمل ايه
فهد مش عارف بس الي اعرفو اني مستحيل اسيبها تاني بعد مالقيتها
عند ملاك كانت بتتم وهي متنرفزة واسماء كاتمة ضحكتها على وشها الي بقا احمر من شدة غضبها راحت ملاك الكافيتيريا كالعادة واكلت كل الاكل علشان تفش غليلها اما اسماء فسحبت شهادتها هي وملاك وامتيازتهم علشان يروحو لشركة بكرة ويبتدو شغل بعد مخلصو راحو المول اشترو شوية هدوم لزوم الشغل وبعد خناقات طويل على اللبس رجعو البيت بعد ماشترو اكل من برا اتعشو نامو بسرعة خصوصا ملاك
اما عند الفهد فلما خلص شغلو راح المستودع وشاف السكرتير وهي بتتعذب من ايد رجالتو وقعد وهو بيستمتع لصوت صراخها وبعد كده طلع مسدسو من خصرو وقتلها بكل برود
طلع الفهد من المستودع وراح للقصر وعمل روتينو زي كل يوم بعدين نام وهو بيستنا فبكرا علشان يشوف ملاك ويشوف رد فعلها لما يقولها على المفاجاة الي محضرهالها
جا الصبح قامت اسماء من نوم و وقومت ملاك بالعافية لبسو هدومهم وراحو على الشركة لما وصلو راحت ملاك مباشرة لمكتب فهد من غير متسال حد هي واسماء واستغربت اكثر ان محدش بيبص عليهم بالعكس الكل دماغهم فالارض وده من تعاليم الفهد علشان الي يبص على ملاكو دماغو هطير
راحت اسماء وملاك عند الفهد وقبل متخبط اسماء دخلت ملاك
ملاك : انا جيت
اسماء ; اسفة يفندم بس اختي هبلة شوية
فهد ; اسماء انتي من النهاردة هتشتغلي مع سيف
سيف ; اه تعال معايا هوريكي مكتبك
بعد مطلعت اسماء قالت ملاك
ملاك ; وانا هشتغل ايه
فهد ...