إعلان الهاتف

رواية عشق الفهد الفصل السابع والثامن والتاسع

رواية عشق الفهد البارت السابع 7 والبارت الثامن 8 والبارت التاسع 9 بقلم الكاتبة كنز عبر مدونة كلام كتب

رواية عشق الفهد كاملة

رواية عشق الفهد الفصل السابع 7

ملاك : نعم سكريتيرة ايه الي عايزني اشتغلها حضرتك
فهد : ليه هو انتي غبية لدرجة انك متعرفيش تشتغلي سكريتيرة
ملاك : غبية مش غبية ملكش فيه انا مش هشتغل سكريتيرة وخصوصا عندك انت ولا نسيت عملت فيا ايه
فهد : وعملت ايه مهو هنسيب شغلنا ونفضى لهبلك مش كده
ملاك : مليش فيه افضى متفضاش انا مليش دعوة  وبعدين مش انت بتكرهني خلاص
فهد : اكرهك احبك ده حاجة تخصني انتي هتشتغلي سكريتيىة او انسي انك تاخدي امتياز
ملاك بصدمة :  انت بتقول ايه  
فهد : الي سمعتيه لو مش هتشتغلي سكريتيرة مفيش امتياز ولا في تخرج و  لا في اي حاجة  ها قلتي ايه
ملاك  : احم اي يابو الشياطين انت بتاخد كلامي جد ليه  وبعدين حد يشوف القمر ده  ومش بيشتغل عندو وبعدين انا متحمسة اني اشتغل معاك
(ربنا يسامحني على كدب ده )
 فهد باستفزاز : تمام دلوقتي هتعمليلي قهوة وتجيبيهالي على مكتبي
طلعت ملاك وبعدين رجعت
ملاك :  ابو الشياطين اعملك القهوة ازاي
فهد : مش عارف اعرفي انتي
ملاك : واعرف ازاي حضرتك  بتحب القهوة عاملة ازاي
فهد باستفزاز : ده شغلك مش شغلي
ملاك : تمام
طلعت ملاك وسابت فهد وهو مستمتع باستفزازها  ماشي يوش البومة الصفرا وربنا لكون مجنناك وهتقول حقي برقبتي
فمكان تاني  وفاوضة زهرية قامت روان من نومها على صوت بياع البصل قامت مفزوعة زي كل يوم  وفتحت الشباك
روان : عم عطية اي يراجل يطيب في ايه بتبيع بصل ست صبح ليه طيب  
عطية :  اكل العيش يبنتي
روان لا ده مش اكل عيش ده اكل بصل
عطية بضحة سمجة : والله انتي بضحكيني اوي يبنتي
 روان : انا عارفة اني مش هاخد منك لا حق ولا باطل تمام يعم عطية بيع بصل ونادي بصوت عالي ها واوعا تسيب حارة ومش تنده فيها صحي الكل
 لبست روان هدومها وطلعت من البيت ولما جت تقطع الشارع شافت بنت صغيرة بتعيط  راحت لعندها
روان : حبيبتي مالك بتعيطي
بنت : بابي مش لاقية بابي
روان : طيب اهدي بصي هندور عليه انا وانتي وهنلاقيه خلاص يقلبي اميحي دموعك
البنت : انتي عثولة اوي وانا حبيثك اوي اوي اوي  انا اثمي زينة
روان : يخرابي على العسل  انا روان يقلبي يلا ندور عليه .. يتبع 

الفصل الثامن 8

روان : يلا يقلبي ندور على بابا أنا مش عارفة ابوكي ازاي يسيب القمر ده ويروح اكيد بيعلق مزة منا عارفة الإبداعات بتاع اليومين دول مش زي ابويا من لما اتجوز امي وهو قاعد فبلكونة يلا اهي عاهات والله
زينة : أنا مث فاهمة حاجة حضلتك  ومرة وحدة بقت بتنده بابي بابي لوان بابي اهو يلوان بابي اهو
يزن : زينة يقلبي كنتي فين دورت عليكي فكل مكان مش قلتلك ابقي العربية
زينة : سوري يبالي بس كنت بشتري ابي كريم بس مش لقيتك والتدين اعيج ولوان جبتني عندك وقالت انك كنت مع مزز
يزن : نعم مزز مين وانتي ازاي تقولي كلام ده لطفلة
روان : والله الي يسيب طفلة فشارع كده تايهة ولا يسأل عليها هيكون بيعمل ايه مثلا ليبيا فسيخ مهو اكيد بتحري ورا مزز ومقضيها
يزن : لا انتي زودتيها اوي
زينة : اووووووف بقا بطلو خناق صدعتوني وانت يبابي اعتذال من لوان عليان انت زودتها اوي وانتي يلوان اعتذلي من بابا عليان غلط الي قلتيه
يزن : اسف
روان : اسفة
زينة : بابا وصل روان لشغلها هي اتاخرت بسببي
يزن : تمام اتفضلي حضرتك
روان : لا متشكرين يتم أنا عندي عربيتي زينة أنا ادتلك رقمي وكمان اتصلي بيا وانت خليك مع مززك خليهم ينفعوك
يزن : يلا المجنونة
زينة : بابي متلثيني على حوار وقولي اي حكاية المزز دي
يزن : الله يخربيتك قلبت البت تعالي يقلبي تعال وسيبك من البت المجنونة دي عايزة الحرق  بنت المجانين
فكندا وتحديدا ففيلا كبيرة قاعدة ست كبيرة وبتتكلم فتلفون وعلى وسهل ابتسامة شيطانية
مجهولة : والله ونهايتك قربت يفهد استنا وشوف هعمل فيك ايه  

الفصل التاسع 9

عند فهد قاعد مطلع عين ملاك وهي بقالها شوية وتنفجر  واسماء قاعدة مع سيف بتشتغل فصمت وسيف قاعد مبهور بجمال اسماء روان قاعدة بتاكل كشري وبتتخانق مع دبان وشها اما زين قاعد بيفكر بزينة  وبحياتو الي ملهاش طعم زينة قاعدة بتصالح فمحمد زميلها الي بيغير من ابوها وفي كمان المجهول الي قاعد بيخطط علشان يوقع الفهد ويستولي على كل املاكو وينتقم منو
جا الصبح  
صحيت ملاك على صوت اسماء كالعادة
اسماء : انتي يهبلة قومي كل يوم لازم تتاخر انا مش عارفة فهد مستحملك على ايه
ملاك  : وده الي عايزاه بالضبط مش هو ديما يستفزني وبيطلب مني طلبات صعبة  انا عايزاه يرفدني واخلص من ام الشغل ده
اسماء :والله انتي بت هبلة حد يرفض يشتغل فشركة الفهد
ملاك : اه انا ومش عايزة تجيبيلي سيرتو  كفاية اني بشوف خلقتو فمكتب ياسماء  ده ناقص ااكلو بنفسي
اسماء : طيب اهدي هو ممكن يكون بينتقم منك علشان انتي اتحديتيه ووقفتي  قصادو
ملاك  : وانا مش هستنى يخلص انتقامو فيا انا  هخليه يرفدني وهتشوفي هعمل فيه ايه
اسماء : بلاش يملاك انتي مش قدو
ملاك :سيبينا من سيرة البومة الصفرا
قامت ملاك وعملت روتينها اليومي  طلعت فطرت وطلعت على شركة هي واسماء وهي بتتوعد لفهد بايام سودة
اما عند فهد كان قاعد وبيسمع لكلام ملاك بسبب كامرات المراقبة الي زرعها فكل انحاء البيت
فهد  ; بقا كده يهبلة ماشي هتشوفي هعمل فيكي ايه طلع الفهد من قصرو وراح للشركة وهو ناوي لملاك بايام سودة  
وصل فهد للشركة  وراح لمكتبو
فهد: انسة ملاك تعاليلي على مكتبي بسرعة
ملاك ;انسه مين
فهد; انتي مش انتي اانسة ولا انا غلطان
ملاك .ها لا حضرتك انت مش غلطان احم اامر يفندم عايز حاجة
فهد ; جيبيلي عقود الصفقات من خمس سنين وكمان اعمليلي قهوتي واندهيلي على مدير الحسابات وجهزي نفسك عندنا اجتماع مع مدراء الاقسام
بعد مخلص فهد كلامو بص لملاك لقاها متنحة   
فهد ;  انسة ملاك يلا نفدي الي قلت عليه
ملاك وقد فاقت من صدمتها ;  انفد ايه ياض انت صدقت نفسك ولا ايه انا اساسا مستحملاك بالعافية وتانيا بقا انا مستقيلة واخبط دماغك فحيطة ينعل ابو ثقل دمك زهقتني فعيشتي ياشيخ منك لله انت ايه ها ايه ربنا على الضالم انا ماشية والعقود الي مضيتني عليهم والشرط الجزائي بيلو واشرب ميتو قال شغل قال ده انا ابيع فول فشارع ولا اني اشتغل معاك
اخدت ملاك شنطتها وهي متعصبة وسابت فهد فصدمتو
اما عند روان قاعدة بتاكل كشري وهي متنرفزة
روان  ; واد يصاصا هات دقة ياض  وجبلي معاك حاجة سقعة ريقي نشف من الحمار بتاع مديري ربنا يخلصني منو وارتاح بقا وفجاة تلفونها رن
روان:  الو مين وبتتصل ليه وعرفت رقمي منين
يزن  ; افصلي شوية يبنتي
روان  ; انت الي بتتصل فانجز   احسنلك
يزن  ; زينة كانت بتسال عنك وعزمتك على عيد ميلادها هبعتلك العنوان فمسج باي
روان ;  يابني المجنونة وربنا لمعلماك الادب
روان  ; انت يزفت الدقة فين بقالي ساعة مستنية
اكلت روان وبعدين طلعت تجهز نفسها للحفلة
اما عند يزن
زينة ; كده يبابي في حد بيعزم حد كده على فكلة كده عيب
يزن : احمدي ربنا اني عزمتها اساس البت دي هبلة وهتبوظ الحفلة
زينة ; بابي بلاش كثر كلام لوان صحبتي وانا بحبها وانت الي بتقعد تضايقها وانا اتعقدت بسببك وفركشت انا ومحمد وانا يبابا مجروحة وعايزة ابعد شوية وعايزة اكمل تعليمي برة
يزن يصدمة  ; فركشتي ايه وتعليم ايه الي عايزة تكمليه برا يبنت الهبلة انتي لسه فحضانة لا وكمان مجروحة يميلة بختك فبنتك ييزن بت انتي بتجيبي الكلام ده منين
زينة  ; بابي انت قديم اوي وبعدين انا مجلوحة وانت قاعد بتستضلف
يزن  ; حقك علي ياختي
زينة ; عندها حق لوان انت مش نافع فحاجة خليك مع مزز بتوعك انا طالعة اوضتي
يزن :  وربنا لكون معلمك الادب يروان قلبتي البت علي
فمكتب فهد قاعد بيفكر فكلام ملاك حتى رن تلفونو برقم مجهول
فهد  ; الوو
ملاك  ; فهد الحقني .. يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent