إعلان الهاتف

رواية عشق الفهد الفصل السابع عشر 17

رواية عشق الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم كنز عبر مدونة كلام كتب
رواية عشق الفهد كاملة

رواية عشق الفهد بقلم كنز

قبل منزل الفصول بتاع النهردة في كذا حاجة لازم اوضحها
صقر ومايا كانو متجوزين وبسبب شغل صقر واعداءو وخوفو على مايا وده يسبب التهديدات الي وصلتلو وكمان علشان مايا اتخطفت كذه مرة فهو عمل التمثيلية دي علشان  يبعد عن مايا اي خطر وهي بعدها بقت جسد من غير روح بقت باردة مش بيهمها حاجة وهو كان بيتعذب علشانها وشليف كل الي بتعملو فنفسها وكان اي حد يحاول يقرب منها يخلص منو
فهد وملاك هيعيشو اجمل لحضات حياتهم بس زي مافي سعادة في حزن للاسف وهتتخلل علاقتهم صعاب جلمدة جدا خصوصا لما ملاك تعرف الحقيقة
يزن هيبقى خايف من رد فعل روان لما تكتشف كدبتو والي هيحصل وممكن تسيبو اوتسامحو
سيف واسماء حايتهم هادية مفيهاش اكشن غير ان سيف سعات بيحب يكلم ستات وده الي مجنن اسماء
المجهول الي كان بيكلم صقر في البارتات الي فاتت ده هيكون ليه دور فالجزء الثاني
اي توقعاتكو محمد يكون ميت ولا عايش وهتضهر حقيقة حورية فالجزء الثاني
فهد دخل المافيا لهدف معين بس هو اساسا شغال حاجة تانية وهتكون صدمة للكل 😂 تخيلو كده فهد بيبع كشري يلهوي على الهبل بتاعي
الرواية هتاخد شكل تاني خالص غير الي عرغتوه هتبقى رومنسية على جنان على دراما على اكشن من الاخر كده ميكس..

الفصل السابع عشر 17

فات يومين على ملاك وكانت فحال ميعلم بيه الا ربنا مبقتش تطلع من اوضتها حتى وتاكل بالعافية وبطلوع الروح وخناقة مع اسماء بقت بتسرح طول اليوم فقدت ملاك خفة دمها كل الي شاغل بالها هي المصيبة الي وقعت فيها وازاي هتكمل حياتها مع فهد هي اه بتحس بناحيتو بمشاعر كده بس هي قطعت وعد على نفسها انها مش هتكون ملك غير لاميرها وكمان هي مرعوب من فكرة انها هتقعد معاه فمكان واحد مهي رغم انها بتضحك وتهزر معاه الا انها من جواها بتترعب لما بيبصلها
اما فهد فهو حالو مش بيختلف عن ملاك فهو بيعرف كل حاجة عنها وازاي اتحولت من ملاك المرحة الا ملاك الخالية من المشاعر حتى هو اهمل صحتو ومبقاش يهتم بحاجة غير انو يخلص من الناس الي عايزة تفرقو عن ملاك
كان كل يوم يروح بليل يشوفها ويقعد بساعات وهو بيتاملها  وبعدين يروح لقصرو ينام  
وفاتت ايام وملاك وفهد على الحال ده واتجنب فهد انو يكلم ملاك او حتى تشوفو خلاها على رحتها وتستوعب بشويش فكرة الارتباط  اتصل فهد باسماء علشان يسال عن صحة ملاك زي كل يوم  
فهد اسماء اي اخبارها اكلت ولا لسه
اسماء اكلت يفهد اكلت بطلوع الروح ليه بتعمل كده متقولها الحقيقة وتخلص من العذاب ده
فهد اسماء مش وقتو الكلام ده وبعدين انا بعمل كل ده لمصلحتها  
اسماء  بانفعال وصوت عالي مصلحتها انهي مصلحة دي يفهد والبنت  بتتعذب قدامنا  متقولها انك فهد الي اتربيت معاها فالميتم قولها انك اميرها الي قعدت سنين وهي بتستناك واما لقتك انت بتحاول تخبي الحقيقة عنها وكمان تعيشها فعذاب
فهد للاسف لازم نعيش العذاب ده علشان نخلص لو حد عرف انها نفسها ملاك    عالم المافيا كلها هتنقلب وده كلو بسبب الفلاشة ياسماء الي عليها اسرار المافيا كلها انا وصقر قلنا انها ماتت فحادثة مع ابوها وامها  ارجوكي ياسماء بلاش السير دي اناا ساسا تايه ومش عارف  اعمل ايه ومش كده وبس روان ومايا بنات عمنا كمان فخطر وانا وصقر بنشتغل ليل نهار علشان محدش فيكو يتاذي
اسماء انا اسفة بجد بس من زعلي على ملاك انفعلت شوية
 فهد ولا يهمك يقلبي خلي بالك منها ومن نفسك يلا باي
قفلت اسماء التلفون وراحت اوضتها ومخدتش بالها من ملاك الي طلعت من اوضتها لما سمعت صريخ اسماء واتصدمت من الي سمعتو
ملاك بتوعد وحزن واشتياق وفرحة وخيبة امل كل المشاعر اتلخبطت عنها  
ماشي يفهد  لمل وريتك علشان  تحرم انك تكدب علي
ملاك اي يكنز ياختي سمعت الي انا سمعتو
كنز مانا الي كتباه يهبلة
ملاك على فكرة انا هسيبك وهروح اشتغل فرواية تانية احسن من ام التهزيق ده ده كل متابعيني عرفو اني هبلة بريستيجي طيب الله
كنز هههه تمام روحي يلا انا هجيب لفهد مزة جديدة
ملاك حبيبتي يكنوزة انتي صدقتي ولا ايه
كنز ايوه كده اتعدلي يلا الفرصة جتلك روحي   طربقي الدنيا فوق دماغهم
ملاك لا وانتي صادقة اناهخليه يكره اليوم ال فكر يكدب علي يلا اروح اجهز لفرحي سلام يكوكي
كنز سلام يمغلباني
راحت ملاك تجهز نفسها علشان تروح الشركة وهي ناوية على كل خير هههههه متاخدوش فبالكو هي كده على طول بتتوعد لفهد بس اما يقرب منها بتنسا هي مين اساسا يلا الناس الي بتعرف تحب وتتحب  
وصلت ملاك الشركة وراحت لمكتب الفهد  ودخلت المكتب من غير متستاذن وده الي  صدم فهد هي ازاي جت ماسماء قالت انها تعبان ومكتابة
فهد ممممم ملاك انتي بتعملي ايه هنا
ملاك والله كنت زهقان قلت اما اجي ققعد معاك شوي ولا ده ممنوع قلت بما اننا هنتجوز  اجي ققعد معاك واهو بالمرة نتعرف على بعض
فهد بصدمة اكبر يعني انتي مش زعلان ولا مقهورة انك مغصوبة علي وعلى الجواز مني
ملاك انا يقطعني ده انا اول مقلتلي طرت من الفرح مقلكش بص حتى مبسوطة ازاي
فهد بشك مبسوطة انتي متاكده
ملاك طبعا يبيبي
فهد نعم يختي اي بيبي دي
ملاك الله بدلعك يقلبي وخد من ده كثير اصل انا ناوية ادلعك حتة دلع مقلكش
فهد في نفسة لا واضح ان الصدمة اثرت عليها  ربنا يستر انا حاسس ان في مصيبة هتحصل
ملاك الو الو من ملاك الي كوكب الشياطين اي يفهودي روحت فين بقالي ساعة بكلمك
فهد احم ها لا ولا حاجة سرحت شوية
 بس عايز اسالك
ملاك بدلع طبعا يروح وقلب ملاك انت تسال الي انت عاوزو
فهد بت انتي الي غيرك وبعدين انا مش مصدق التمثيلية دي انتي بتخططي لحاج ولو عرفت انك بتعملي مصايب من ورا ضهري انتي عارفة هعمل فيكي ايه
ملاك اخص عليك روحي انا برضو بعمل مصايب بعدين انا جيت علشان نقعد ونتكلم نتعرف على بعض اكثر ولو معندكش شغل يلا نطلع نتمشا انا اتخنقت من جو المكتب ده مش كفاي كل حاجة فيه سودة
فهد تمام يلا
طلع فهد وملاك وراحو على كافيه كده هادي وقعدو يتكلمو حتى فاجاء فهد ملاك بسؤال
فهد  بخبث ملاك مش انتي كنتي رافضة فكرة الارتباط ودوشاني بحكاية اميرك ده ها الي حل وخلاكي تقلبي فجاة
ملاك بخبث اكبر وكانت بتستنى انو يسالها السؤال ده حتى تنتقم منو على عمايلو وبرودو معاها
ملاك بلا مبالات واستفزاز ياه الي فكرك بكلام ده دلوقتي وبعدين انا استنيتو كثير وهو ولا عبرني ولا  اهتم انو يرجع فقلت يبت يملك انسيه واهو الرجالة كثير وكنت هتجوز اي حد يتقدملي وبما انك اتقدمتلي فوافقت
فهد نعم يروح امك اي اي حد يتقدملي هتجوزو دي
ملاك باستفزاز هو ليه حضرتك اتعصبت مهو لو انت كنت مرتبط مثلا او مش معبرني هتجوز اي حد تاني ليه الانفعال ده وا ه في حاجة
فهد بتوتو ها لا مفيش بس انا انفعت شوية يلا خلصي اكلك علشان اروحك
ملاك في نفسها ولسه فهد اما طينت عشتك وانتي يكنز جوزينا بسرعة بقا  الله يخربيك جمال امك يشيخ ده انتا مززززززز
فهد ملاك ملاك
ملاك ايوه انا معاك
فهد طب يلا وبعدين وقف وبقا يبصلها وقال انتي متاكده انك مفيش مشاعر ليك مع  اميرك يعني خلاص كده
ملاك بحزنن صدقني دلوقتي اهم حاجة عندي حياتي معاك وبس وعايز شوية وقت علشان اعتاد عليك
فهد بحزن تمام يلا علشان اروحك
ملاك ولسه يفهد بس بعدين صعب عليها وحاولت انها تنسيه زعلو وبقت تتكلم معاه طول الطريق  علشان تنسيه حزنو وصل فهد ملاك وودعتو بابتسامة ودخلت  ملاك لقت اماء بتتناها وهي متعصبة
اسماء بانفعال كنتي فين يبت انتي
ملاك ببرود وانتي شاغلة نفسك بيا ليه
اسماء بصدمة نعم انتي بتتلكمي كده ليه
ملاك والله ده الي عندي وكمان انا تعبانة وعايزة استريح يلا سلام
طلعت ملاك على اوضتها وسابت اسماء هي مصدومة
اسماء ياربي الي حصل وراحت علشان تكلم فهد وتفهم منو  الي حصل لملاك واي سبب التغيير ده
نهاي الفصل الفصل 18 من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent