رواية عشق الفهد الفصل الخامس عشر 15
بعد مفهد خلص الاجتماع طلع بسرعة وراح على مكتبو واول مدخل شاف ملاك قاعدة ومحولة المكتب لمطعم جايبة اصناف كثيرة من الاكل وحطاها على المكتبفهد الله يخربيتك انتي عملتي ايه
ملاك مبراحة وبعدين ده جزاتي اني فكرت فيك او انك ممكن تكون جعان فقلت اما ازود صنف او اتنين انت مش بتقدر تعبي
فهد لا واضح انك بتفكري فيا
ملاك قصدك ايه ها اني باكل كثير
فه لا طبعا هو انا ققدر ده انا لو سهيت على نفسي شوية وانا معاكي اخاف تكليني
ملاك بقا كده طيب المهم في حد كان اسمو ايه يبت يملك
(الله يخربيت الزهايمر يهبلة ده قالك اسمو ففصل الي فات نسيتي تنسي اسمو انا م عارف متابعيني على ايه سوري يجماع انفعلت شوية)
ملاك اه افتكرت كان اسمو صقر
فهد بتوتر وانتي كلمتيه امتا
ملاك من شوية اتصل على مكتبك وقالي اول متخلص اجتماعك تتصل بيه
فه تمام هعمل تلفون وارجعلك وشيلي الاكل من هنا يملاك واتعدلي انتي فشركة مش فشارع
ملاك ايوه ايوه حاضر
طلع فهد من المكتب واتصل على صقر
فهد انت يزفت اتصلت ليه وبعدين مش قلتلك بلاش تتصل انتا
صقر ها خلصت وبعديت كنت عايزك فموضوع مهم وانت مش بترد اتصلت على مكتبك وردت علي ملاك
فهد وقعدت تتكلم معاها مش كده
صقرببرود والله دي حاجة متخصكش
فهد بغير صقر متخلينيش ققتلك
صقر باستفزاز متهدي اعصابك بقا يفوفو مشده لقبك الجديد
فهد ماشي يصقر لما نشوف مايا هتعمل ايه لو روحت وقلتلها انك لسه عايش
صقر احم فهد انا كنت بهزر ياخي ايه مبتهزر يرمضان ولا ايه
فهد باستفزاز لا مبهزرش يابو العصافير
صقر مخلاص بقا البت شوهت اسمي الله يرحم برستيجي الي اتمرمط من ورا البت الهبلة
فهد متقولش عليها هبلة
وبعدين بقا يتكلم جد صقر ارثر رجع وانت عارف راجع علشان ايه
صقر بعصبية ده انا ققتلو لو فكر انو يقرب منها تاني
فهد بلاش عصبية لازم نفكر كويس ولازم تخلي عينك على مايا ومن الاحسن انك تقولها الحقيقة
صقر هتكرهني يفهد لو عرفت اني عايش هتكرهني لو عرفت ان كل ده لعبة انا عملتها هتكرهني وخصوصا اني لسه ممسكتش لوسيفر لو حد عرف اني لسه عايش حياتكو كلكو هتبقا فخطر
فهد خلاص اهدا انا هحل موضوع ارثر انت ركز مع لوسيفر
صقر تمام خلي بالك من ملاك
فهد تمام يلا سلام
لف فهد علشان يرجع المكتب بس اتصدم من الشخص الي كان واقف وراه
فكندا تحديدا وعند حورية كانت قاعدة فصالون وشافت محمد وهو طالع واتصت على حد
حورية اهو طالع دلوقتي نفد بسرعة مش عايزة اي غلط خلصني منو
مجهول امرك يفندم
حورية وحسابك هيوصلك
مجهول تمام يفندم وده مش اول شغل بيني وبينك
حوري ومش هيكون اخر شغل
بعد مخلصت حورية كلام مع المجهول قفلت وبقت تستنا اتصال تاني علشان يقولها انو خلاص المهمة تمت وبعد شوية وقت كده جالها الرد وان خلاص المهمة تمت قفلت وراحت للمستشفى بعد مقاتل قالها ان جت سيارى الاسعاف اخدتو على المستشفى
طلعت حورية على اوضتها وغيرت هدومها راحت على المستشفى وهي بتدعي الحزن وبتعيط
(الحوار هيكون باللغة العربية الفصحى)
حورية ايها الطبيب ارجوك قل لي ماهي حالة زوجي
الطبيب برسمية للاسف زوجك قد اتى في حالة حرجة لقد قمنا بكل اللازم ولكنه لم ينجو للاسف
حوري ببكاء مصطنع يا الاهي ماهذه الكارثة لا ارجوك قل لي ان كلامك ليس صحيح وزوجي بخير
الكتور انا اتفهم حزنك ولكن يجب ان تكوني قوية اسمحي لي يجب علي الذهاب لمريض اخر سياتي الممرض ويساعدك في نقل جثة زوجك
حورية شكرا لك
لما راح الكتور مسحت حوري دموع التماسيح
حوري واخيرا المسرحية خلصت انا هروح احتفل
وراحت حورية تحتفل مع افراد عصابتها وهي مش عارفة ان بدا العد التنازلي لنهايتها
عند روان كانت قاعدة مع زينة بيخططو ازاي ينتقمو من يزن على الي عملو زينة لوان انا خايف بابي المرة دي مش هيعديها
روان ان شاالله عمرو ميعديها بقا انا روان اكبر ضابط فيكي يجمهورية انضرب كده
زينة روان
روان والله مهعديها بقا انا يعمل فيا كده طب هتشوف ييزن هعمل فيك ايه
زينة روان
روان واله لخلي القسم كلو يمرمطك وهجيب البت طماطم تغتصبو علشان يحرم يمد ايدو علي الاهبل الغبي
زينة روان
روان ايه ايه بقالك ساعة روان روان روان طهقتو روان على الي جابت روان عايز ايه يبت انتي مش كفاي ابوكي
زينة لو قلتلك ان بابي بقالو ساعة واقف وراكي وبيسمعلك وانتي بتشتميه هيضربنا تاني
روان احم ابوكي ابوكي مين يزينة بالله عليكي قوليلي انك بتهزري ده انا لسه بتوجع من ضرب المرة الي فاتت
يزن ولما انتي لسه بتتوجعي بطولي لسانك ليه ها
روان بهمس ربنا على ضالم والمفتري
يزن سمعيني بتقولي ايه
روان ها لا ولا حاجة بقول انا تعبانة اوي وعايز انام يلا يزينة تصبح على خير ييزن
وراحت هي وزينة على اوضتهم
يزن هتعملي فيا ايه كمان يروان ده انا قربت اتجنن يترى هتسمحيني لو عرفتي الحقيقة
نرجع لفهد اتفاجا بملاك اقفة وراه
فهد بتوتر انتي انتي بتعملي ايه هنا
ملاك ايه يابو الشياطين انت اتاخرت وانا جيت ادور عليك بعدين الاكل هيبرد
فهد ها لا مفيش يلا واهو بمالمرة اشرحلك عل مهمتك الجديدة
دخل فهد مع ملاك لمكتب وقعدو ياكلو
فهد اخد نفس وقال ملاك تتجوزيني وبص على ملاك لقاها بتاكل ومش مرطز معاها
فهد بصريخ ملاك
ملاك بفزع ايه في ايه بتصرخ ليه
فهد مهو لو تركزي شوية وبطلي اكل
ملاك حاضر هركز ورجعت تاكل
فهد احنا هنتجوز الاسبوع الي جاي
ملاك بجد الف الف مبروك
فهد نعم يختي هو انا بعزمك ده فرحك يهبلة
ملاك اه اوك وبعدبن استوعبت ورمت الاكل الي كان فبقها وجا على فهد
فهد الله يقرفك
ملاك فرح مين يروح ماما الي بعد اسبوع ده انا مش بطيقك اساسا
فهد اتعدلي وبعين انا مش باخد رايك انا بعرفك علشان تجهزي نفسك
ملاك واناالمفروض اني اسمع كلامك وقلك حاضر انت تامر
فهد لمصلحتك انك توافقي
ملاك ده انت مجنون بقا
فهد ملاك باش قلة ادب انا ماسك نفسي بالعافية متخلينيش اوريكي الوش التاني
ملاك يمي يمي يمي انا خفت كده
فهد بخبث متخافيش على نفسك خافي على صحبتك هي كان اسمها ايه اه اسماء
ملاك بصدمة وخوف لا انت انت مش هتعمل حاجة لاسماء مش كده بالله عليك انا مقدرش اتجوزك في مليون وحدة تتمناك بس انا منفعلكش اميري هيزعل مني وانا بقالي سنين بستناه
فهد مليش دعوة يتوافقي بمزاجك يودعي صحبتك
ملاك وبقت بتعيك بهستيرية انا بكرهك يفهد يكرهك
فهد الاسبوع الجاي يملاكي جهزي نفسك
بعد مطلع الفهد مسحت ملاك دموعها
ملاك ماشي يوش البومة الصفرا هوريك مين هيا ملاك مش انت عايز تتجوزني غصب ماشي بس ياربي ميعمل حاجة لاسماء
كان فهد واقف قدام الباب وبيسمع ملاك وهي بتعيط
فهد اسف يملاكي بس لحمايتك انا مظطر اعمل كده وقسا عليكي
نهاية الفصل .. الفصل 16 اضغط هنا
ملاك مبراحة وبعدين ده جزاتي اني فكرت فيك او انك ممكن تكون جعان فقلت اما ازود صنف او اتنين انت مش بتقدر تعبي
فهد لا واضح انك بتفكري فيا
ملاك قصدك ايه ها اني باكل كثير
فه لا طبعا هو انا ققدر ده انا لو سهيت على نفسي شوية وانا معاكي اخاف تكليني
ملاك بقا كده طيب المهم في حد كان اسمو ايه يبت يملك
(الله يخربيت الزهايمر يهبلة ده قالك اسمو ففصل الي فات نسيتي تنسي اسمو انا م عارف متابعيني على ايه سوري يجماع انفعلت شوية)
ملاك اه افتكرت كان اسمو صقر
فهد بتوتر وانتي كلمتيه امتا
ملاك من شوية اتصل على مكتبك وقالي اول متخلص اجتماعك تتصل بيه
فه تمام هعمل تلفون وارجعلك وشيلي الاكل من هنا يملاك واتعدلي انتي فشركة مش فشارع
ملاك ايوه ايوه حاضر
طلع فهد من المكتب واتصل على صقر
فهد انت يزفت اتصلت ليه وبعدين مش قلتلك بلاش تتصل انتا
صقر ها خلصت وبعديت كنت عايزك فموضوع مهم وانت مش بترد اتصلت على مكتبك وردت علي ملاك
فهد وقعدت تتكلم معاها مش كده
صقرببرود والله دي حاجة متخصكش
فهد بغير صقر متخلينيش ققتلك
صقر باستفزاز متهدي اعصابك بقا يفوفو مشده لقبك الجديد
فهد ماشي يصقر لما نشوف مايا هتعمل ايه لو روحت وقلتلها انك لسه عايش
صقر احم فهد انا كنت بهزر ياخي ايه مبتهزر يرمضان ولا ايه
فهد باستفزاز لا مبهزرش يابو العصافير
صقر مخلاص بقا البت شوهت اسمي الله يرحم برستيجي الي اتمرمط من ورا البت الهبلة
فهد متقولش عليها هبلة
وبعدين بقا يتكلم جد صقر ارثر رجع وانت عارف راجع علشان ايه
صقر بعصبية ده انا ققتلو لو فكر انو يقرب منها تاني
فهد بلاش عصبية لازم نفكر كويس ولازم تخلي عينك على مايا ومن الاحسن انك تقولها الحقيقة
صقر هتكرهني يفهد لو عرفت اني عايش هتكرهني لو عرفت ان كل ده لعبة انا عملتها هتكرهني وخصوصا اني لسه ممسكتش لوسيفر لو حد عرف اني لسه عايش حياتكو كلكو هتبقا فخطر
فهد خلاص اهدا انا هحل موضوع ارثر انت ركز مع لوسيفر
صقر تمام خلي بالك من ملاك
فهد تمام يلا سلام
لف فهد علشان يرجع المكتب بس اتصدم من الشخص الي كان واقف وراه
فكندا تحديدا وعند حورية كانت قاعدة فصالون وشافت محمد وهو طالع واتصت على حد
حورية اهو طالع دلوقتي نفد بسرعة مش عايزة اي غلط خلصني منو
مجهول امرك يفندم
حورية وحسابك هيوصلك
مجهول تمام يفندم وده مش اول شغل بيني وبينك
حوري ومش هيكون اخر شغل
بعد مخلصت حورية كلام مع المجهول قفلت وبقت تستنا اتصال تاني علشان يقولها انو خلاص المهمة تمت وبعد شوية وقت كده جالها الرد وان خلاص المهمة تمت قفلت وراحت للمستشفى بعد مقاتل قالها ان جت سيارى الاسعاف اخدتو على المستشفى
طلعت حورية على اوضتها وغيرت هدومها راحت على المستشفى وهي بتدعي الحزن وبتعيط
(الحوار هيكون باللغة العربية الفصحى)
حورية ايها الطبيب ارجوك قل لي ماهي حالة زوجي
الطبيب برسمية للاسف زوجك قد اتى في حالة حرجة لقد قمنا بكل اللازم ولكنه لم ينجو للاسف
حوري ببكاء مصطنع يا الاهي ماهذه الكارثة لا ارجوك قل لي ان كلامك ليس صحيح وزوجي بخير
الكتور انا اتفهم حزنك ولكن يجب ان تكوني قوية اسمحي لي يجب علي الذهاب لمريض اخر سياتي الممرض ويساعدك في نقل جثة زوجك
حورية شكرا لك
لما راح الكتور مسحت حوري دموع التماسيح
حوري واخيرا المسرحية خلصت انا هروح احتفل
وراحت حورية تحتفل مع افراد عصابتها وهي مش عارفة ان بدا العد التنازلي لنهايتها
عند روان كانت قاعدة مع زينة بيخططو ازاي ينتقمو من يزن على الي عملو زينة لوان انا خايف بابي المرة دي مش هيعديها
روان ان شاالله عمرو ميعديها بقا انا روان اكبر ضابط فيكي يجمهورية انضرب كده
زينة روان
روان والله مهعديها بقا انا يعمل فيا كده طب هتشوف ييزن هعمل فيك ايه
زينة روان
روان واله لخلي القسم كلو يمرمطك وهجيب البت طماطم تغتصبو علشان يحرم يمد ايدو علي الاهبل الغبي
زينة روان
روان ايه ايه بقالك ساعة روان روان روان طهقتو روان على الي جابت روان عايز ايه يبت انتي مش كفاي ابوكي
زينة لو قلتلك ان بابي بقالو ساعة واقف وراكي وبيسمعلك وانتي بتشتميه هيضربنا تاني
روان احم ابوكي ابوكي مين يزينة بالله عليكي قوليلي انك بتهزري ده انا لسه بتوجع من ضرب المرة الي فاتت
يزن ولما انتي لسه بتتوجعي بطولي لسانك ليه ها
روان بهمس ربنا على ضالم والمفتري
يزن سمعيني بتقولي ايه
روان ها لا ولا حاجة بقول انا تعبانة اوي وعايز انام يلا يزينة تصبح على خير ييزن
وراحت هي وزينة على اوضتهم
يزن هتعملي فيا ايه كمان يروان ده انا قربت اتجنن يترى هتسمحيني لو عرفتي الحقيقة
نرجع لفهد اتفاجا بملاك اقفة وراه
فهد بتوتر انتي انتي بتعملي ايه هنا
ملاك ايه يابو الشياطين انت اتاخرت وانا جيت ادور عليك بعدين الاكل هيبرد
فهد ها لا مفيش يلا واهو بمالمرة اشرحلك عل مهمتك الجديدة
دخل فهد مع ملاك لمكتب وقعدو ياكلو
فهد اخد نفس وقال ملاك تتجوزيني وبص على ملاك لقاها بتاكل ومش مرطز معاها
فهد بصريخ ملاك
ملاك بفزع ايه في ايه بتصرخ ليه
فهد مهو لو تركزي شوية وبطلي اكل
ملاك حاضر هركز ورجعت تاكل
فهد احنا هنتجوز الاسبوع الي جاي
ملاك بجد الف الف مبروك
فهد نعم يختي هو انا بعزمك ده فرحك يهبلة
ملاك اه اوك وبعدبن استوعبت ورمت الاكل الي كان فبقها وجا على فهد
فهد الله يقرفك
ملاك فرح مين يروح ماما الي بعد اسبوع ده انا مش بطيقك اساسا
فهد اتعدلي وبعين انا مش باخد رايك انا بعرفك علشان تجهزي نفسك
ملاك واناالمفروض اني اسمع كلامك وقلك حاضر انت تامر
فهد لمصلحتك انك توافقي
ملاك ده انت مجنون بقا
فهد ملاك باش قلة ادب انا ماسك نفسي بالعافية متخلينيش اوريكي الوش التاني
ملاك يمي يمي يمي انا خفت كده
فهد بخبث متخافيش على نفسك خافي على صحبتك هي كان اسمها ايه اه اسماء
ملاك بصدمة وخوف لا انت انت مش هتعمل حاجة لاسماء مش كده بالله عليك انا مقدرش اتجوزك في مليون وحدة تتمناك بس انا منفعلكش اميري هيزعل مني وانا بقالي سنين بستناه
فهد مليش دعوة يتوافقي بمزاجك يودعي صحبتك
ملاك وبقت بتعيك بهستيرية انا بكرهك يفهد يكرهك
فهد الاسبوع الجاي يملاكي جهزي نفسك
بعد مطلع الفهد مسحت ملاك دموعها
ملاك ماشي يوش البومة الصفرا هوريك مين هيا ملاك مش انت عايز تتجوزني غصب ماشي بس ياربي ميعمل حاجة لاسماء
كان فهد واقف قدام الباب وبيسمع ملاك وهي بتعيط
فهد اسف يملاكي بس لحمايتك انا مظطر اعمل كده وقسا عليكي
نهاية الفصل .. الفصل 16 اضغط هنا