رواية عشق الفهد البارت الثالث عشر 13 بقلم كنز عبر مدونة كلام كتب
رواية عشق الفهد الفصل الثالث عشر 13
عند روان كانت قاعدة بتاكل اضافرها وهي متوترة من المعلومات الي قرتها وخايفة اوي من المهمة دي وكمان بتفكر تعمل حاجة وقلقانة من رد فعلو اكيد عرفتوه ايوه صح هو يزن مهو هو شخص الي لازم روان تراقبو طب هي عرفاه وعارفة زينة ومتاكده ان يزن ملوش دعوة بالموضوع ده وبعد تفكير كثيييييييييييببيببر اوييييييييي طلعت من المكتب وراحت عند يزن وهي خايفة من رد فعلو طلعت روان من مكتب وراحت لبيتها غيرت هدومها وطلعت على شركة يزنوصلت روان لشركة يزن ودخلت وهي بتترعش وسالت الاستقبال وقاللها ان مكتب يزن فدور 35
طلعت روان لمكتب يزن وكانت هتدخل المكتب بس السكريتيرة منعتها
صفاء انتي مين يبت انتي وداخلة مكتب يزن بيه هي زريبة ولا ايه
روان قبل متتكلمي معايا روحي كملي قماش الفستان الي انتي لبساه شكلك نسيتيه
صفاء واضح انك قليلة تربية وامك معرفتش تربيك
فجاة روان اتصنمت بمكانها واتكلمت ببرود
روان انتي تقصدي امي انا
صفاء اي ده انتي طلعتي بتفهمي ماكيد امك امال ام الجرا....
وكانت صفاء لسه هتتكلم بس روان سكتتها بقلم وضربتها ضرب ميعلم بيه الا ربنا عدمتها العافية مخلتش فجسمها حتة سليمة وعلى صوت صراخ صفاء طاع يزن واتصدم من منضر روان وهي بتعيط وبتضرب فصفاء بطل هستيرية اخد روان بصعوبة من فوق صفاء وحضنها جامد علشان يهديها وبعد وقت لاحظ يزن انتضام انفاس روان وعرف انها نامت اخدها على القصر ودخلها اوضة حطها على السرير وغطاها كويس وقعد جمبها
يزن يترا اي حكايتك يروان وضهرتي فحياتي ليه من جديد انا كنت بحسب ان نسيتك خلاص ليه ضهرتي تاني انا مش عايز احب تاني بس مدام انتي الي جيتيلي برجليكي فانتي دخلتي حياتي ومستحيل اسمحلك تطلعي منها انا خسرتكزمرة ومستحيل اخسرك تاني وباسها من خدها وطلع
اما عند زينة فكانت قاعدة ففصل بتكتب الواجب جا احمد وقعد قدامها
احمد زينة الجوكي كفاية بعد انا تعبت
زينة لو ثمحت كل حاجة قثمة ونثيب واحنا الي بينا خلاص انتها احمد زينة انا منهار من غيلك الجوكي اديني فلصة تانية واوعد اني اتغيل
زينة ثوري ياحمد بس انا مش هقدل اكمل معاك والجوك بلاش تقعد معايا تاني ولا تكلمني تاني انا قللت ابقا ثنجل أهو احثن من مرمطة بتاعت الحب يلا باي
اما غند فهد فكلن بيحاول يهدي ملاط بس هي كانت فحالة انهيار عصبي فاخدها المستشفى وهو قلقان عليها جدا وقالو دكتوؤ ان حالتها دلوقتي مستقرة اتصل باسماء وشرحتلو حالتها وقالتلي انها لما تصحا مش هتبقى فاكرة حاجة وبعد سعتين ابتدت ملاك تفوق
ملاك اخخخخخخ اي صداع الجامد ده
فهد ...........
ملاك قل اعود برب الفلث انت ياخ انتا بطل ترعيبني كده وبعدين انا الي جابني هنا
فهد يعني انتي مش فاكرة حاجة
ملاك والله يعم عبقرينو لو لو كنت فاكرة حاجة مكنتش سالتك
فهد بعيدا عن طولة لسانك دي بس انتي متاكده انك مش فاكرة عملت ايه يلهوي يملاك ده انتي عملتي عمايل انا مكنتش عارف انك جريئة اوي للدرجة دي
ملاك الله يخربيتك وبيت بيتك كمان انت ياض يوش البومة انت انطق انا هببت ايه احسن ورينا لخليك تنام مكاني
فهد وهو بيلعب باعصاب ملاك وبيستفزها اولا اتعدلي انا سكتلك مصبح علشان الحالة الي انتي فيها وبعدين مش انا الي قعدت اتحرش بيكي انتي الي كان فاضل سنة وتعملي حجات استغفر الله العضيم انتي للدرجة دي عايزة تبوسيني
ملاك وهي خلاص بقت بتعيط جامد مش انا انت كداب بالله عليك قولي ان ده كدب واني معملتش حاجة من كلام ده
فهد وقد اشفق على ملاكراح عندها وحضنها خلاص اهدي انا كنت بهزر خلاص بطلي عياط يملاكي ده بس عقاب علشان اتكلمتي مع حسن وانا منبه عليكي متتكلميش مع رجالة خالص
ملاك وهي بتمسح دموعها زي الاطفال عبو شكلك انت ىخم وبعدين انا مخصماك متتكلمش معايا مرة تانية ابعد خليني اروح وكانت لسه هتقوم بس داخت وكانت هتثع بس فهد مسكهازبسرعة وحملها بين ايديه
ملاك بكسوف ووشها بقا احمد حضرتك مينفعش كده عيب نزلني انا ققدر امشي لوحدي
فهد انا مرتاح كده وبعدين ده عقابك علشان طولة لسانك
ملاك فهد بطل بقا الله وبعدين الكل بيبص علينا
فهد.مليش دعوة بناس انا ليا دعوة بيكي انتي بس
ملاك فهد انا ليه حاسة اني بعرفك من زمان
فهد اتصدم اوي ومعرفش يتكلم وحاول يبين انو مسمعهاش واتكلم ببرود وهتعرفيني من مين وبعدين اسكتي انتي تعبانة افصلي شوية
ملاك طيب خلاص سكت شيلني وانت ساكت
ابتسم فهد وضم ملاك لحضنو وحضنها جامد وهي حست بامان معاه ونامت اخدها الفهد لقصرو ونيمها على سريرو وقعد بيراقبها وبيحفظ كل تفاصيل فيها
فمكان لاول مرة نروحلو وفايطاليا تقريبا فقصر اشبه بقصر الملوك كان قاعد على كرسي فحتة ضلمة وقدام عينو صورة كبيرة لمايا
مجهول : جا الوقت يمايا مستحيل اسيبك تاني انتي هوسي
دخلت الخادمة عليه وهي بتترعش سيدي في حد بيستناك تحت وقال انو عايزك
طلع المجهول من الاوضة زراح يقابل شخص ده
مجهول اي اخبار
الشخص جتلي اخبار ان مايا هانم نزلت مصر
مجهول تمام
طلع مجهول وراح لشركتو علشان يخلص اشغالو كلها وينزل مصر
اما عند روان بعد مفاقت من منومها بصت للمكان الي هي فيه وانصدمت من شخص الي كان نايم على كرسي جنبها
روان نهار اسود انا الي جبني هنا
فاق يزن على صوت روان
يزن لحمد لله على سلمتك
روان انا عمل ايه هنا
يزن وحدة ونايمة على سريري ولابسة هدومي هتكون بتعمل ايه
روان نعم يروح امك بص ياض جو الافلام الابيض والاسود ده مش علي هتقولي غيرتلك هدومك وتتجوزني علشان نداري الفضيحة وبعدين تعذبني وبعدين بتقولي بحبك واسفة ونعيش فثبات ونبات ونخلف صبيان وبنات لاويبابا شغل روايات ده مش علي
بعد مخلصت روان بصت ليزن لقيتو مصدوم يحبة عيني
يزن خلاص اسكتي انا غلطان اني قلت واتكلمت انتي اغمى عليكي وجبتك هنا وخادمو هي الي غيرتلك هدومك الله يخرربيت ك وبيتي انا كمان امشي يمجنونة
روان احم يزن بيه في موضوع لازم اكلمك فيه
يزن اي احترام الي نزل عليك فجاة ده انتي بقللك ساعة بتشرشحيلي هنا
روان مانت الي استفزتني بكلامك
يزن خلاص كملي
روان الموضوع هو .... ودخ الي قالي عليه الوا اسماعيل بصوانا واثقة انك مش بتعمل حاجة حرام فعلشان كده جيت علشان ققلك بس السلوعة الي عندك فمكتبك عصبتني واهو ده الي حصل
يزن اوك انا صدقتك بس في سؤال هو اللوا اسماعيل ده قلك على موضوع ده ازاي وليه
روان اااااااه انا انا نسيت ققلك انا بشتغل ضابط
يزن بصراخ نعععععععم يختي انتي ضابط
روان مشبهش انا ولا مشبهش وبعدين الضباط التانيين احسن مني فايه
يزن ده انتي فاشلة يبت انتي من الحمار الي ضحك عليكي ودخلك شرطة وازاي يقبلوكي ده انتي اوزعة وهبلة وفاشلة
روان ربنا يسانحك اساس انا مكنتش عايزة ام الشغلانة دي بس اهو ده الي حصل منو لله الي كان لسبب اها هنعمل ايه مهو يزن انا زهقت كل القسم بيقول علي فاشلة وبصراحة انا عايزة ابينلهم اني جدعة وشجاعة وبعرف اتصرف وناجحة فشغلي ومش فاشلة
يزن ربنا يستر مدام انتي هتمسكي المهمة دي فانا متاكد اني هتسجن
روان بتقول حاجة
يزن لا لا بس بقول نتصرف علشان متبقيش فاشلة قدام القسم بتاعك
اما عند مايا فهي وصلت لمصر وراحت مباشرة لبيت اتصدمت روان واول مدخلت اتصدمت البيت مقلوب حالو كان معركة حصصلت ابتدت مايا تنضف وهي مش عارفة ان في حد بيراقبها
الحارس سبدي هي دلوقتي وصلت لبيتة
نهاية الفصل .. الفصل 14 اضغط هنا
طلعت روان لمكتب يزن وكانت هتدخل المكتب بس السكريتيرة منعتها
صفاء انتي مين يبت انتي وداخلة مكتب يزن بيه هي زريبة ولا ايه
روان قبل متتكلمي معايا روحي كملي قماش الفستان الي انتي لبساه شكلك نسيتيه
صفاء واضح انك قليلة تربية وامك معرفتش تربيك
فجاة روان اتصنمت بمكانها واتكلمت ببرود
روان انتي تقصدي امي انا
صفاء اي ده انتي طلعتي بتفهمي ماكيد امك امال ام الجرا....
وكانت صفاء لسه هتتكلم بس روان سكتتها بقلم وضربتها ضرب ميعلم بيه الا ربنا عدمتها العافية مخلتش فجسمها حتة سليمة وعلى صوت صراخ صفاء طاع يزن واتصدم من منضر روان وهي بتعيط وبتضرب فصفاء بطل هستيرية اخد روان بصعوبة من فوق صفاء وحضنها جامد علشان يهديها وبعد وقت لاحظ يزن انتضام انفاس روان وعرف انها نامت اخدها على القصر ودخلها اوضة حطها على السرير وغطاها كويس وقعد جمبها
يزن يترا اي حكايتك يروان وضهرتي فحياتي ليه من جديد انا كنت بحسب ان نسيتك خلاص ليه ضهرتي تاني انا مش عايز احب تاني بس مدام انتي الي جيتيلي برجليكي فانتي دخلتي حياتي ومستحيل اسمحلك تطلعي منها انا خسرتكزمرة ومستحيل اخسرك تاني وباسها من خدها وطلع
اما عند زينة فكانت قاعدة ففصل بتكتب الواجب جا احمد وقعد قدامها
احمد زينة الجوكي كفاية بعد انا تعبت
زينة لو ثمحت كل حاجة قثمة ونثيب واحنا الي بينا خلاص انتها احمد زينة انا منهار من غيلك الجوكي اديني فلصة تانية واوعد اني اتغيل
زينة ثوري ياحمد بس انا مش هقدل اكمل معاك والجوك بلاش تقعد معايا تاني ولا تكلمني تاني انا قللت ابقا ثنجل أهو احثن من مرمطة بتاعت الحب يلا باي
اما غند فهد فكلن بيحاول يهدي ملاط بس هي كانت فحالة انهيار عصبي فاخدها المستشفى وهو قلقان عليها جدا وقالو دكتوؤ ان حالتها دلوقتي مستقرة اتصل باسماء وشرحتلو حالتها وقالتلي انها لما تصحا مش هتبقى فاكرة حاجة وبعد سعتين ابتدت ملاك تفوق
ملاك اخخخخخخ اي صداع الجامد ده
فهد ...........
ملاك قل اعود برب الفلث انت ياخ انتا بطل ترعيبني كده وبعدين انا الي جابني هنا
فهد يعني انتي مش فاكرة حاجة
ملاك والله يعم عبقرينو لو لو كنت فاكرة حاجة مكنتش سالتك
فهد بعيدا عن طولة لسانك دي بس انتي متاكده انك مش فاكرة عملت ايه يلهوي يملاك ده انتي عملتي عمايل انا مكنتش عارف انك جريئة اوي للدرجة دي
ملاك الله يخربيتك وبيت بيتك كمان انت ياض يوش البومة انت انطق انا هببت ايه احسن ورينا لخليك تنام مكاني
فهد وهو بيلعب باعصاب ملاك وبيستفزها اولا اتعدلي انا سكتلك مصبح علشان الحالة الي انتي فيها وبعدين مش انا الي قعدت اتحرش بيكي انتي الي كان فاضل سنة وتعملي حجات استغفر الله العضيم انتي للدرجة دي عايزة تبوسيني
ملاك وهي خلاص بقت بتعيط جامد مش انا انت كداب بالله عليك قولي ان ده كدب واني معملتش حاجة من كلام ده
فهد وقد اشفق على ملاكراح عندها وحضنها خلاص اهدي انا كنت بهزر خلاص بطلي عياط يملاكي ده بس عقاب علشان اتكلمتي مع حسن وانا منبه عليكي متتكلميش مع رجالة خالص
ملاك وهي بتمسح دموعها زي الاطفال عبو شكلك انت ىخم وبعدين انا مخصماك متتكلمش معايا مرة تانية ابعد خليني اروح وكانت لسه هتقوم بس داخت وكانت هتثع بس فهد مسكهازبسرعة وحملها بين ايديه
ملاك بكسوف ووشها بقا احمد حضرتك مينفعش كده عيب نزلني انا ققدر امشي لوحدي
فهد انا مرتاح كده وبعدين ده عقابك علشان طولة لسانك
ملاك فهد بطل بقا الله وبعدين الكل بيبص علينا
فهد.مليش دعوة بناس انا ليا دعوة بيكي انتي بس
ملاك فهد انا ليه حاسة اني بعرفك من زمان
فهد اتصدم اوي ومعرفش يتكلم وحاول يبين انو مسمعهاش واتكلم ببرود وهتعرفيني من مين وبعدين اسكتي انتي تعبانة افصلي شوية
ملاك طيب خلاص سكت شيلني وانت ساكت
ابتسم فهد وضم ملاك لحضنو وحضنها جامد وهي حست بامان معاه ونامت اخدها الفهد لقصرو ونيمها على سريرو وقعد بيراقبها وبيحفظ كل تفاصيل فيها
فمكان لاول مرة نروحلو وفايطاليا تقريبا فقصر اشبه بقصر الملوك كان قاعد على كرسي فحتة ضلمة وقدام عينو صورة كبيرة لمايا
مجهول : جا الوقت يمايا مستحيل اسيبك تاني انتي هوسي
دخلت الخادمة عليه وهي بتترعش سيدي في حد بيستناك تحت وقال انو عايزك
طلع المجهول من الاوضة زراح يقابل شخص ده
مجهول اي اخبار
الشخص جتلي اخبار ان مايا هانم نزلت مصر
مجهول تمام
طلع مجهول وراح لشركتو علشان يخلص اشغالو كلها وينزل مصر
اما عند روان بعد مفاقت من منومها بصت للمكان الي هي فيه وانصدمت من شخص الي كان نايم على كرسي جنبها
روان نهار اسود انا الي جبني هنا
فاق يزن على صوت روان
يزن لحمد لله على سلمتك
روان انا عمل ايه هنا
يزن وحدة ونايمة على سريري ولابسة هدومي هتكون بتعمل ايه
روان نعم يروح امك بص ياض جو الافلام الابيض والاسود ده مش علي هتقولي غيرتلك هدومك وتتجوزني علشان نداري الفضيحة وبعدين تعذبني وبعدين بتقولي بحبك واسفة ونعيش فثبات ونبات ونخلف صبيان وبنات لاويبابا شغل روايات ده مش علي
بعد مخلصت روان بصت ليزن لقيتو مصدوم يحبة عيني
يزن خلاص اسكتي انا غلطان اني قلت واتكلمت انتي اغمى عليكي وجبتك هنا وخادمو هي الي غيرتلك هدومك الله يخرربيت ك وبيتي انا كمان امشي يمجنونة
روان احم يزن بيه في موضوع لازم اكلمك فيه
يزن اي احترام الي نزل عليك فجاة ده انتي بقللك ساعة بتشرشحيلي هنا
روان مانت الي استفزتني بكلامك
يزن خلاص كملي
روان الموضوع هو .... ودخ الي قالي عليه الوا اسماعيل بصوانا واثقة انك مش بتعمل حاجة حرام فعلشان كده جيت علشان ققلك بس السلوعة الي عندك فمكتبك عصبتني واهو ده الي حصل
يزن اوك انا صدقتك بس في سؤال هو اللوا اسماعيل ده قلك على موضوع ده ازاي وليه
روان اااااااه انا انا نسيت ققلك انا بشتغل ضابط
يزن بصراخ نعععععععم يختي انتي ضابط
روان مشبهش انا ولا مشبهش وبعدين الضباط التانيين احسن مني فايه
يزن ده انتي فاشلة يبت انتي من الحمار الي ضحك عليكي ودخلك شرطة وازاي يقبلوكي ده انتي اوزعة وهبلة وفاشلة
روان ربنا يسانحك اساس انا مكنتش عايزة ام الشغلانة دي بس اهو ده الي حصل منو لله الي كان لسبب اها هنعمل ايه مهو يزن انا زهقت كل القسم بيقول علي فاشلة وبصراحة انا عايزة ابينلهم اني جدعة وشجاعة وبعرف اتصرف وناجحة فشغلي ومش فاشلة
يزن ربنا يستر مدام انتي هتمسكي المهمة دي فانا متاكد اني هتسجن
روان بتقول حاجة
يزن لا لا بس بقول نتصرف علشان متبقيش فاشلة قدام القسم بتاعك
اما عند مايا فهي وصلت لمصر وراحت مباشرة لبيت اتصدمت روان واول مدخلت اتصدمت البيت مقلوب حالو كان معركة حصصلت ابتدت مايا تنضف وهي مش عارفة ان في حد بيراقبها
الحارس سبدي هي دلوقتي وصلت لبيتة
نهاية الفصل .. الفصل 14 اضغط هنا