رواية وحش بقلب طيب بقلم مياده، وهي رواية إلكترونية بالعامية المصرية، وإليكم رابط رواية الوحش الطيب كاملة عبر مدونة كلام كتب، ويحتوي على الرواية كاملة من الفصل الأول إلى الفصل الأخير للقراءة والتحميل (pdf).
- أسم الرواية: وحش بقلب طيب
- تأليف: ميادة
- اللغة: العامية المصرية
- الناشر: إلكتروني
- عدد الفصول (البارت): تسعة عشر "19" فصل هو الفصل الأخير
- التصنيف: روايات رومانسية
رواية الوحش الطيب |
اقتباس من رواية الوحش الطيب
تستيقظ على صوت صراخ ابتهال فوق رأسها " بقى انا اخر من يعلم ياجزمه انتى هتتجوزى بكره وانا معرفش "
تنظر لها بنعاس وتمسك المخده وتضعها على اذنها " مش عرفتى خلاص سبينى انام "
تشد ابتهال المخده " يابنتى قومى انتى عروسه لازم تجهزى ده الفرح بكره "
تشد ريتال المخده من ابتهال " يعنى مش دلوقتى سبينى انام "
يعم الصمت الغرفه لتنام ريتال مكمله غير مهتمه بأى شئ سوى النوم هى لم تنم بالامس بسبب بكائها وقررت ان تتعامل معه ببرود كامل طالما يريد ان يتعامل بالقوه.
شعرت بسحب المخده من يدها مره اخرى لتقوم صارخه ممسكه بفرده من حذائها التى تخبئه تحت السرير لمثل تلك الظروف الطارئه " قلتلك سبينى انام . . زياد "
يجلس زياد على طرف نهايه السرير ممسك بالمخده فى يده وينظر لها صامت تنظر بخفه الى يدها ممسكه بفرده الحذاء وترفعها الى اعلى تشعر بالحرج وتسمع صوت ضحكه مكتومه ناحيه الباب تجد ابتهال واقفه على الباب واضعه يدها على فمها تضحك بصمت لتقذق الحذاء عليها " عشان تبقى تصحينى تانى يا جزمه "
متجاهله تماما وجود زياد." قومى البسى عشان نجيب الفستان "
تنظر الناحيه الاخرى " اطلع برا عشان اغير هدومى "
يخرج من الغرفه ويغلق الباب خلفه لتبتسم ريتال " اصطبحنا على الاشكال العكره دى على الصبح "
تستيقظ الاخرى على صوت هاتفها نظرت الى المتصل لتجلس بسرعه " فى حاجه يا ريتال "
" لا بس كنت عيزاكى معايا يا منار بكره الفرح "
"عملها ابن المبقعه وقال لابوكى طبعا "
" اه قاله وبابا وافق انتى عارفه عايز يجوز ابتهال قبل ما تبقى زى حالاتى "
" هو فى زيك اتنين يا قمر انت خمسه وهجيلك "
تنظر لها بنعاس وتمسك المخده وتضعها على اذنها " مش عرفتى خلاص سبينى انام "
تشد ابتهال المخده " يابنتى قومى انتى عروسه لازم تجهزى ده الفرح بكره "
تشد ريتال المخده من ابتهال " يعنى مش دلوقتى سبينى انام "
يعم الصمت الغرفه لتنام ريتال مكمله غير مهتمه بأى شئ سوى النوم هى لم تنم بالامس بسبب بكائها وقررت ان تتعامل معه ببرود كامل طالما يريد ان يتعامل بالقوه.
شعرت بسحب المخده من يدها مره اخرى لتقوم صارخه ممسكه بفرده من حذائها التى تخبئه تحت السرير لمثل تلك الظروف الطارئه " قلتلك سبينى انام . . زياد "
يجلس زياد على طرف نهايه السرير ممسك بالمخده فى يده وينظر لها صامت تنظر بخفه الى يدها ممسكه بفرده الحذاء وترفعها الى اعلى تشعر بالحرج وتسمع صوت ضحكه مكتومه ناحيه الباب تجد ابتهال واقفه على الباب واضعه يدها على فمها تضحك بصمت لتقذق الحذاء عليها " عشان تبقى تصحينى تانى يا جزمه "
متجاهله تماما وجود زياد." قومى البسى عشان نجيب الفستان "
تنظر الناحيه الاخرى " اطلع برا عشان اغير هدومى "
يخرج من الغرفه ويغلق الباب خلفه لتبتسم ريتال " اصطبحنا على الاشكال العكره دى على الصبح "
تستيقظ الاخرى على صوت هاتفها نظرت الى المتصل لتجلس بسرعه " فى حاجه يا ريتال "
" لا بس كنت عيزاكى معايا يا منار بكره الفرح "
"عملها ابن المبقعه وقال لابوكى طبعا "
" اه قاله وبابا وافق انتى عارفه عايز يجوز ابتهال قبل ما تبقى زى حالاتى "
" هو فى زيك اتنين يا قمر انت خمسه وهجيلك "
نبذة عن الكاتبة ميادة
هي كاتبة مصرية، لها العديد من الأعمال الروائية والقصص القصيرة والطويلة، ومن أعمالها:- رواية حبيسة عشقه
- رواية الوحش الطيب
رواية الوحش الطيب كاملة جميع الفصول للقراءة والتحميل pdf
- يمكنك قراءة الرواية كاملة عبر الرابط التالي "أضغط هنا"
ملحوظة: إذا كنت تريد آي رواية أو كتاب فقط أخبرنا بالاسم في التعليقات، وسوف يقوم فريق العمل بتوفيره لك.